Alla inlägg den 27 februari 2009

Av Sara Ehn - 27 februari 2009 19:44

Ja för andra kvällen i rad har Alva varit utan blöja efter tre och hållt sig till sju nä rhon kissat igår på pottan och idag på toaletten. Hörde hur dte skaval helt plötsligt. När jag kom hon satt hon och pekade vart kisset kom ifrån jättefascinerad över hur det såg ut. Såg rätt skoj ut måste jag erkänna.

Hon kan även knäcka ägg:-)
Gjorde ju paj idag skulle hon knäcka ägg fick sönder det och halva ägget utanför och knappt något skal i bunken. Vispade på bra med. Skar gurka (lite väl mycket blev bara mos kvar) 

Var jätteduktig iaf. stod på sin pall (bra köp!) och hjälpte till en hel del. Mätte mjölet och hällde i bunken till skalet och fick i nästan allt iaf.


Dags slänga henne i säng (igen) vill inte sova idag visst.

Men kanske man får sovmorgon imorgon istället.

God natt på er alla

Av Sara Ehn - 27 februari 2009 18:43

Ja pluggat på hela dagen om  LCHF och pratat med dietist(kompis på msn) och ja hon var vettigare. Efter suttit läst enhel dag typ så insåg jag att den är nog itne så jättebra iaf.


Så nu är det det äta mindre träna mer som gäller och räkna kcal. kommer ta längre tid men låt så vara då. Huvudsaken är man blir klar och att man trivs med sig själv under tiden. Så innan september ska jag vara klar, då väga förhoppningsvis 65 kilo. Kanske kan komma ske innan vem vet men ska verkligen kämpa för hinan så fort som möjligt.


Som det är idag ska jag äta ca 1300 kcal. Hur mycket mat som helst orkar knappt äta det. ätit 1000 tränat bort 200 så sammanlagt fått i mig 800 kcal.

Ska jag köra så lite och träna mera. Så når jag det nog om fyra månader. Har ju bara cyklat en gån till och från dagis. När jag sen tränar på gymmet då?
när jag börjar löpa?


 Dagens mat då. vet vissa som behöver inspireras med lite nya ideér på mat eller vad säger du Anna:-)



Så till:

Frukost: en tallrik fil.


lunch:  paprika fylld med färs,zucchini,rödlök lite ädelost ovanpå.


Middag: röd lök och ädelostpaj, pajskal gjort på vetemjöl, vatten och olja. så gott så. Bättre pajskal jag ätit. baconlindad kyckling innerfile. tomatskivor med olivolja ringlad ovanpå och flingsalt.


återkommer Alva vill kramas

Presentation

Omröstning

Vilket djur skulle du välja att vara och skriv sedan motiveringen i KOMMENTAR?
 Domherre
 Råtta
 Påfågel
 Pingvin
 Höna
 kolibri
 Isbjörn
 Kopparorm/snok
 Koala
 Schimpans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards