Alla inlägg den 21 februari 2009

Av Sara Ehn - 21 februari 2009 20:48

Ja ensam hemma just nu varit i ca 1½ timma. Njutit av lång dusch. Peeling, body butter, fotvård sitter nu njuter av vila. tyst skönt iof brukar hon sova nu men jag vet hon inte kommer komma till mig inatt jag kan stanna i sängen till 9 imorgon utan höra henne. Inte så jag vill bli av med min dotter men som ensamstående har man aldrig tid andas vara själv. Är man två kan man duscha man kan ta en promenad själv.

Men tomt som attan vill ha henne här men behöver en natt och lite tid då och då själv. Detta för att inte bli utbränd igen.


Sitter nu med lite gott te och njuter i soffan:-)

Imorgon är det fullbokat. Möblera Alvas rum och datarummet ska fixas iordning. Ska nog hinnas med:-)

lite hyllor som ska upp och lite så men blir nog väl hinner jag inte imorgon får jag ta det i veckan. Måndag tvättdag så kört men resten av veckan hinner jag:-)
Fredag baddag för oss

ska vi bada om veronica och son är friska kanske ni hänger på??:-)

Vi får se vi får se.


Ska jag fixa ltie nya länkar till bloggar som jag har bekanta/vänner som skriver.


Kram och godnatt

Av Sara Ehn - 21 februari 2009 11:01

ja gick itne upp förrän halv nio idag:-)
Alva vakna sju låg kvar i sängen till halv åtta sen gick hon in på toaletten tog av sig blöjan. Sen dess varit utan.

Var inne på sitt rum lekte helt plötsligt så kommer hon hämtar mig ska gå på letten, frågar om hon behöver kissa. Nej helt bestämt men följer med till toaletten iaf. har hon bajsat på golvet dock. Men rätt rum iaf man får vara glad för det lilla:-)


Idag ska vi låna mormorsbil. Ska strax gå hämta den tar ca halvtimme timma gå härifrån till malmgården, Alva går själv:-)

Ska jag gå tar det 10 min max. Sen ska vi fara ut till Jysk kolla läget en sväng.

Ska låta henne sova utan blöja:-)
Detta för att hon sparar sig då hon vet blöjan kommer vid sovdags. Iof sover hon inte nu när hon är frisk men ändå. Det värt prova. Två olyckor på tre dagar känns ok vad gäller kisseriet. Får se hur denna dag artar sig.


Vi har nu sjung i ca 30 min nu sjunger Alva för mig istället*suck* inte vackraste alla gånger skrikig dam. hoppas det blir bättre efter vi kollat hennes öron om det kan vara så hon hörlite dåligt därför skriker som hon gör.


Måste på måndag försöka få tag i ögon igen. henne glasögon känns inte värt laga om vi måsteköpa nya om en månad igen. bättre göra det nu direkt isf.

Hoppas det finns fina. Som kanske kan sitta bättre med.


jag vägde mig i morse. 94,1 minus 4 kilo nästan sen i söndags. Så nästa vägning blir nästa söndag nu. ska inte väga mig innan dess.
har jag ätit mat och fuskat nästan varje dag denna vecka och inte tränat alls. Så nästa vecka när jag slutat äta mat och träningen är igång med så kommer jag nog klara mitt mål iaf. Fyra kilo till sista februari.

Måste bara lära mig dricka mer igen kommit ifrån det. men ska nog gå ändå i slutändan. så bara 24 kilo kvar:-)
Fixar jag det till Maj kan jag tänka mig  ev pressa ner 5-10 kilo till om jag trivs med det eller så stannar jag på 70kilo inte illa pinkat om jag kommer dit tills maj. Men till min födelsedag ska de vara borta om jag inte hinner tills dess. känns som jag ska skippa cykla för nog då jag skaffa biffiga fotbollslåren. Ska springa istället tror jag. Emma skulle haka på isf med så kan bli några turer i petersburg sen kanske?


Ska bara hitta hjälp med Alva med det löser sig nog.


Skönt att fler inte tänker som de andra. Anna och Emma ja jag följer hjärtat för en gångs skull. och magen båda är för första gången synkade om detta. annars har jag följt antingen magen eller hjärtat nu är båda synkade kan inte menas annat är vårt satsa på detta eller hur?


Ska ta på oss kläder nu tror jag snart dags gå ge Alva en banan som mellanmål med.






 

Presentation

Omröstning

Vilket djur skulle du välja att vara och skriv sedan motiveringen i KOMMENTAR?
 Domherre
 Råtta
 Påfågel
 Pingvin
 Höna
 kolibri
 Isbjörn
 Kopparorm/snok
 Koala
 Schimpans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards