Alla inlägg under november 2008

Av Sara Ehn - 29 november 2008 18:27

Ja hemma hos föräldrarna hälsar på så skrivet ett inlägg. Har nu kommit iordning i lgh

 Telefonen fungerar men inte digitaltv inte bredband. Tra ca två veckor till (yey för telia) eller inte.


Alva mår bra lite förkyld men trivs i lgh och justa grannar.

ja lugnt här vi lever iaf och allt är bra.

Bar hör av er om ni vill hälsa på!
intresserade som inte har mitt nummer kan skicka sina i kommentar så hö jag av mig (godkänner inte kommentarerna tar mob numer eller så och raderar dem sen. Så kommer inte läggas ut här)

Av Sara Ehn - 22 november 2008 13:13

Jag ska sälja bilen iaf. tror detär bättre för mitt psyke. Bättre ha den såld gå vidare än att se den varje dag och inte få köra. Den dag jag får ett jobb får jag spara ihop pengar till en beg mindre bil. Det är lättare för mig börja om från början. Ska åka til Toyota någon dag eller Skoda och se vad man får för den sen sälja till högstbjudande.


Idag har jag och Alva åkt bob och kastat snö på varann eller ja jag kosta ovaför henne och lade en hel vante snö i mitt hår. Sen borsta hon bort det för jag blev smutsig. Samma med boben när det kom snö så blev den msutsig och hon städade den.


ikväll ska vi vara själva och imorgon flyttar vi :-D


Ska a lite mys med Alva ikväll således.
Så får se hur det blir emd bloggandet nästa vecka. Får jag tag i dator bloggar jag annars får dte vänta till Telia installerar bredbandet.
ni märker om jag försvinner eller kommer tillbaka redan på måndag

Av Sara Ehn - 21 november 2008 17:44

Slipper man krabbet med byta till vinterdäck. Fast iof bara slänga in dem i bagaget sen iväg till närmsta ställe byta. Men inte kul stå stilla vänta på dte med Alva springandes överallt. Plus jag gillar inte köra när det är snö ute som det är nu.

Gick till banken förut med Alva i vagnen. När vi kommit halvvägs bröjade det snöa så mysigt. Gick in på banken och arbetsförmedlingen och när vi skulle hem snöa det rejält. Blöta blev vi med. Försökte sätta  på regnskyddet så Alva skulel hålla sig torr iafi vagnen och åkpåsen. men icke då helt hysterisk. Så fick hon bli blöt. Åts en hel del snö.

Eftersom Alva nu börjat äta mer mer mat både på dagis så börjar hon blir mer lugn och lyssnar bättre samtidigt som hon trotsar mer och beter sig som en som kommit in i trotsåldern ska. Dock inga rejäla utbrott utan ger sig när hon märker jag inte bryr mig om det. Skönt det.


Jag kommer inte ner i källaren startade en maskin tvätt tidigare men sen kunde jag iten hämta den stod i tio min jag och mamma sammanlagt. Sen ringde jag värden och på måndag ska vi fixa ny nyckel. Fick iaf hjälp av grannen snäll som han var fungerade direkt deras nyckel. krångliga lås inte assa lås utan gammaldags brukar vara till kistor som man måste vride två varv för att låsa upp. Samma till lägenheterna. Så ja hoppas de får en smart idé byter ut dem snart.


Tur man har justa grannar annars hade det itne varit roligt med tvätten.

Jag ska eg tvätta på måndag med men hoppar det beror ju såklart på när nyckeln blir klar dock. Fixar de det direkt kan man ju tvätta på eftermiddagen. men inget större behov av det. Fick ju tvättat gardinerna idag. Så räcke rmed tvätta nästa fredag.


Ikväll kommer syrran från gbg hem en över helgen får väl se om hon gillar lägenheten men gör hon säkert. Pappa lagar fläskfilegryta och ris. Han gillar detta men fö rmin del kan det kvitta. Inte jätteförtjust i den. Men jaja efteråt till efterätt blir det glögg och pepparkakor. Jag kommer nog välja mjölk och pepparkakor. Alva dricker nog glögg. hon gillade det ifjol iaf.


Ha en trevlig helg alla

Av Sara Ehn - 21 november 2008 13:22

Japp började dagen med besök hos tandläkaren gick bra men inget vidare kul hade pyttit hål var iten ens äskert de skulle laga det men de beslöt göra det iaf. Så tog lite extra tid men hellre det än tandvärk. Utan bedövning skedde det emd tacka nej till det. tycker bedövningen är värre än ilningarna. Men det gick bra och det gick över så nu ska jag iten dit förrän i januari för nytt friskvårdsavtal. tre besök på fem månader. tur man iten är lika rädd som jag var för ett par år sedan när de var lite oförsiktiga och gjord emig lite illa. Nu klarar jag det bra till och med. Har en bra sköterska med som jag litar på hon är försiktigt och lugn.


tvättar idag i lgh med gardiner som ska upp bara i varnhem och vänder hämtar kirsch stänger ska ha det så länge till man kan köpa nya. Har gardiner till alla rum nu. Hittade ett par till Alvas rum med.


Tog in posten med fick brev från vägverket. En utbetalning på 10000 kronor inte helt fel. miljöbilsprremien som kommit. Så blir ltie mys söndagkväll med Alva ngn god mat och lite gott framför tv som jag hoppas fungerar. Annars blri det till ringa telia måndagmorgon. Telefon fungerar ju iaf så borde ju gå. får se annars finns dvd.


Dags åka in till Skara igen.

Av Sara Ehn - 20 november 2008 19:29

Ja jag vet inte var hon tagit vägen i fyra dagar har hon ätit på dagis och hemma nu. Menar jag ätit, tre portioner på dagis och minst en hemma. Ikväll kom hon till och med bad om mat. hungrig ville äta. Så var bara värma ltie rester och hon åt två bitar falukorv med 2 dl mos.

Blivit ett riktigt matvrak så äta på dagis gjorde nog susen för hennes matrutiner.


var i lgh med mamma och pappa. Fick upp lamor i tre rum iaf så bara tre kvar men nu ser man i Alvas rum, vardagrummet och köket. Bara hallen mitt sovrum och gästrummet kvar nu.
Känns så himla gott på måndag har jag tvättid har sisådär fyr amaskiner med gardiner lakan tvätta jättekul men ja måste göras. har legat i kartonge ri ett förråd ett tag nu så känns ok. Ska tvätta sen på torsdagen med.


Nästa vecka ska jag ha miljövsining hemma i lgh torsdag kl 18 intresserade kan höra av sig senast ons kl 18 går bra här eller via sms eller mail eller hur ni vill.,


Ryktet börjar sprida si i Skara nu vad jag sysslar med fick in en ströbeställning idag på 150 :- ca inte helt fel vet denna person komemr beställa mer sen. Samma med dom som var på visning igår kommer med betsälla efter jul. det do köpt kräven även mer beställningar om sisådär två år dock men kommer :-)

Imorgon ska jag bara njuta av livet lgh är klar ska sätt aupp en gardin som är ren redan ska bars trykas lite. Så kommer den upp. Känns jättebra allting. Så nöjd med hur den formar sig med färger och utseende. blri nog bra sen närman fått utbytt gamla beg möblerna osm man tagit bara för ha ngt nu med nya saker. Men får dröja tils man har råd. dyrt bygga upp ett nytt hem. även om man har mycket innan men finns andra som behöver pengargna bättre än att jag ska vara kräsen med färger får ta det bit för bit helt enkelt.



Förresten Grattis i efterskott Therese!!


Av Sara Ehn - 19 november 2008 13:51

Och jag och Alva har namnsdag heter båda Elisabeth som andranamn. idag slängdes alla kartonger med skräp resten bars ner i källaren till nästa flytt.
Så bara sortera Alvas leksaker och kläder se vad som ska ner i källaren. Säljas? eller ges bort till behövande.


Fick lapp med från dagis föräldramöte nästa vecka om bla flytten/renoveringen samt luciafirande. 11/12 mellan 17-19 tror jag det var. hoppas det är inomhus i Svängsta var det utomhus lite småkyligt kan man säga.


De sade även på dagis att Alva börjar ta för sig mer nu och ropar på hjälp och byter leksaker så går framåt igen. Detta börjat senaste veckan. Kanske hjälpte det träffa pappa lite.

ja mycket mer har inte hänt


bara njutit i lägenheten bara varit suttit i soffan och insett att detta är itt nya liv och här ska jag njuta av livet och itne låta något komma in min väg. Skulle det göra det so what bara lösa det och gå vidare så fort som möjligt.

Av Sara Ehn - 18 november 2008 13:49

Idag packades sista kartongen upp så bara plocka red apå allt men knappt inget kvar så himla skönt. Dock inte en enda lampa uppe än måste ha pappas hjälp till det.


Alva hade idag ätit bra på dagis fiskbullar och potatis. Nu vilar hon lite i sängen eller dansar eller hoppar går om vartannat. Hoppar mellan sängarna blir som en liten kana ner med täcket det kallar hon hoppa.


På söndag har jag bokat in min pappa som fölyythjälp enda dagen han kunde så blir den. Då åker sängarna. Så himla skönt s finns inte.


Igår irngde en som ev skulle ha visning nästa vecka frågade om hon kunde ha visning på onsdag ist. Så har två visningar denna månad inte fel alls. kanske kan komma igång igen.

Hör gärna av er ni som är intresserade:-) Kommer gärna visar vad jag har.


Av Sara Ehn - 17 november 2008 19:37

Ja iaf när man bygger upp ett nytt hem. Packat upp nästan alla lådor idag, soffan är på plats hallmöbeln är ihopskruvad på plats. Imorgon ska det rensas gamla kartonger som är tomma samt gardiner och annat som ska gömmas undan ska iväg. Sen får vi se vad som ska göras mer. mamma ska med iaf på fm och hjälpa lite.

Det var ju inte jättestädat när jag kom dit så nästa hyra blir 500:- billigare inte fel i juletid.

Ringde vägverket idag och så fort denna vecka är över ska jag ställa av bilen dvs fredag redan. Så sett får jag behålla bilen och få miljöbilspremien och allt. När jag sen får ett job har jag kvar bilen bara betala skatt igen. Känns bara bra just nu.


Känns som man börjar komma på fötter igen efter lite tuff tid.


Pratade med Hichem (via sms) igår och han har dte lite tufft just nu i militären och är ensam samma osm här vi skanar varann så mycket. men ska skicka ett brev snart samt lite kläder till hans systerdotter. Beg från Alva mengör inget.
blir hon nog glad över iaf hoppas jag.


Måste bara ta reda på hennes namn så jag kan skicka med litet brev med.


dags natta Alva



Presentation

Omröstning

Vilket djur skulle du välja att vara och skriv sedan motiveringen i KOMMENTAR?
 Domherre
 Råtta
 Påfågel
 Pingvin
 Höna
 kolibri
 Isbjörn
 Kopparorm/snok
 Koala
 Schimpans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards