Alla inlägg under maj 2008

Av Sara Ehn - 29 maj 2008 10:41

är nu utdelade utom tre påsar men fixar vi idag. ska hämta Alva klockan 12 idag redan sen ska vi fara uppp till varnhem. Ska ´bara packa först och inhandla lite saker iv behöver som bensin(etanol) och blöjor. resterande har jag hemma. Får jag inte glömma jobbväskan med tillbehör och lite leksaker och kläder.

ska ju stanna till i gbg och varberg på vägen hem och då om skattepengarna kommit bär det av till ullared en sväng. köpa lite osmmarkläder.


Nej dags packa så man hinner klart till tolv.

Av Sara Ehn - 27 maj 2008 08:13

nu har det strulat till sig igen försä'kringskassan vill inte betala ut pengar och tycker jobbet ska göra det men får ävl se fått ihop kanske 3000 på dessa fyra visningar som varit fast det varit små och knappt handlat mer än ngn duk var. Så kommer nog blöi bra pengar när man kommer igång. Som det är nu har jag ju bara jobbat 4 dagar sammanlagt. Ska nog ha en visning härhemma på lördag tror jag klockan 14 se om ngn kan komma då istället?

Annars ska man till läkaren idag klockan 11 känner mer och mer ångest och trötthet igen. Dock inte pga av jobbet så glad över det trivs verkligen med det. Lite segt koma igång men så är dte ju alltid. Bara fått bra respons på alla visningar med. så jätteskötn ha jobbet.


Idag var vår dotter kissig i blöjan och medan jag var på toaletten fixa mig så hade hon tagit av den väckt sin pappa genom att trycka uipp den i hans ansikte. kanske inte så kul vakna av kissvåt blöja men var roligt för mig och när jag skratta börja Alva med skratta lite. Sen på dagis fick jag både kram och puss hejdå det ni dte är inte ofta det sker.


hon har dock slutat äta på kvällarna vil bara ha mat en gång om dagen så blir till köpa yoggi eller något ge henne. Hon börjar även få mer och mer utbrott. Som igår när vi skulle köra hem T från tandläkaren så skrek hon ajajajaj hela tiden medan vi försökte få på regnjackan. De andra som var där måste väl trott vi gjorde henne illa. Men hon låg bara på golvet skrek för hon ville vara kvar leka. Vore bättre om hon skrek nej nej nej istället för aj aj aj aj. men så är det ont hade hon ju inte så bara låta henne hållas och ta på jackan. Sen var det bra.


nu ska jag äta frukost ska ha te med limpmacka och lite fil idag

Av Sara Ehn - 23 maj 2008 10:32

... än bara svara My i mitt inlägg så kommer väl ett till.


ja idag har varit riktig kass dag hittils. Drömde T var borta och jag hade ny kille som träffat genom en gammal klasskompis klicka när vi var på semester. Där var även charlotte med sina barn i samma stuga i fjällen. Jag kände mig otrogen d jag fortfarande hade ring på fingret, men tog av mig den och allt var bra.

hur ska man tolka detta?? blev lite mörkrädd då T ff inte mår bra täkn om han kommer försvinna vad gör jag då? uppebarligen överlever jag och hittar ny om flera år Alva var stor tjej nämligen och Charlotte hade två stora och en liten tjej.

kanske ska tolka det som att tids nog blir allt bra om man har tid vänta när det är som värst och ta dagen som den kommer och bara kämpa och tillåta sig må dåligt med. en dag kommer det då man inser att det svåra är över och man kommer ut starkare. Det viktigaste är lära känna sig själv och ta tid till sig själv och säga att man mår dåligt och inte spela falskt utan stå för hur man mår. Dölja det hjälper ingen och man måste vara redo ta tag i sig själv. Det är en jobbig resa och det tar på krafterna för alla.

Nästa fredag kommer nästa stora förändring då ska jag bli blondin igen. det är mitt rätta jag blont hår och rosa kläder. det är den Sara som jag känner passar mig mest. Ju bättre jag mår desto ljusare vill jag vara. Med tanke på detta så blev jag nog mer ledsen under grav redan då började håret blir mörkare. Nu är det mörkt. Så bra tecken kanske?

dgas fortsätta städa ska ju ha visning här hemma imorgon. iaf för en person sen får vi väl se om fler dyker upp


Av Sara Ehn - 23 maj 2008 09:02

ursäkta mig men du känner inte mig alls och just nu handlar mitt liv om min sjukdom och mina allergier. har heller aldrig påstått jag har mycket allergi. vad gäller ta hand om min dotter så sköter jag det utmärkt vi springer hos alla möjliga instanser för hennes skull. Jag gör allt för henne så till den grad jag glömde bort mig själv och mår så dåligt jag inte vill leva. jag lever med ångest varje dag över att jag inte kan ta hand om min dotter jag kan iten göra allt för henne som det är nu jag behöver iten påopp från dig att jag överdriver min allergi att jag bara klagar på mitt liv. om du kände mig skulle du veta detta. jag måste få ventilera mina tankar någonstans och har man en sjukdom gäller det acceptera den och depression går inte över snabbt de tar år av hjälp och psykologer. Framförallt förlossningsdep. Då den påverkar alla och envar som har kontakt med mig. Jag har precis lärt mig säga hur jag känner och ska du då ge mig ångest över jag inte kan ta hand om min dotter det blri iten bättre av att jag skärper mig. Har du läst något om psykjologi? har du barn? har du varit riktigt deprimerad?  har du ens allergier som är allvarliga? berätta om dig själv eller ge mig en adress till din blogg så jag kan läsa om dig innan du dömer ut mig lär känna folk. En blogg är bara en del av allt som händer. du kan med andra ord inte döma ut mig som mamma och att jag bara ser elända för det är precis vad du gör

Av Sara Ehn - 22 maj 2008 06:41

Först vill jag bara säga till My att jag ing korsallergier alls, tål inte starka dofter, pollen mot gråbo, gräs och björk, kan iten äta fisk och skaldjur samt pälsdjursallergi och damm och lite andra små allergier. är inte jätteallergisk längre då mycket växt bort och jag hade betydligt mer som liten. Ang trotsåldern så vet jag dte bara börjat och är glad över detta och den är välkommen.


Igår var vi på lekterapin och de bärjade med bjuda på glass till Alvas glädje så gott satt och smaska och mmmade hela tiden ville ha mer när det tog slut. Sen var dte lek och hon var kanske stilla två sekunder. när de tog fram rutschkanan så sprang hon sig precis genomsvett så var bara ta av kläderna och låta henne springa. Känns jättebra vara där och ska inte dit förrän 12-6 nästa gång och då blir det även utvärdering av vad vi behöver hjälp med och hur vi ska gå vidare.


Var även på banken igår skaffa jobbkonto. skulle sedan även luska ut varifrån 997 kronor kom ifrån fått en insättning men ingen som handlat för de pengarna och ja stämmer inte står itne från vem det är ifrån heller. mysko.


Var hos optikern igår med skulle ställa in Alvas glasögon men gick inte så bra så ska beställa nya gummin bakom örat se om det går få de sitta bättre då. Himla svårt på så små men Alva var jätteduktig stod still vänta på sina glasögon och lät birgitta ta av och på utan problem visade att de skulle sitta på näsan med.


Idag ska jag inte göra något alls ringa lite och så ikväll men annars på dagen ska jag ta det lugnt. så trött och hängig och dags ringa till läkaren igen och komma dit prata lite ang medicinen.


Men först nu ska jag väcka Alva så vi hinner till dagis innan frukosten försvinner.

Av Sara Ehn - 19 maj 2008 16:39

Som alltid varje måndag 8,30 ringede chefen och vi gick igenom siffror för visningar som varit och kommande visningar när de ska ske. hon tycker jag gör galant jobb känns dock inte så när de man känner bäst antingen inte hör av sig eller avbokar i sista stund. det ä rmitt jobb dte handlar om kan man inte få lite respekt för det?
jaja ingen idé älta det men ledset blev det och labil är jag ju sen innan den dagen var extremt. Men T gjorde så gott habn kunde och efter fått sitta själv i gillestugan se på tv så var dte över det mesta iaf.

Alva har nu kommit in i någon form av förstadie till trots. lägger sig på golvet och skriker om hon inte får som hon vill alternativt jag rä upptagen med annat när hon vill något. Som matlagning idag blev jättearg när ag skulle ta hand om köttfärssåsen som höll på bränna fast. men jaja låg på golvet lite sen blev dte gos och prat om varför hon fick vänta så fick jag en kram och allt var bar. Gäller komma ihåg prata med henne efter sådana stunder.


Nej dags städa köket sen ska här ätas kladdkaka a la marcus aujalay mkt kladdig och god:-)

Just det Alva invigde sin sandlåda idag med. oj där kan hon sitta länge tror jag utan röra på sig. Blev jättearg över behöva gå in och äta.

Av Sara Ehn - 18 maj 2008 10:18

Japp idag ska jag ha min andra visning hos min optikers dotter. Spännande minsann. Gjorde ju mina första beställningar igår gick väl bra förutom glömde fylla i min adress som lev ställe. men janne på huvudkontoret var på jobbet och kunde ändra det åt mig, jättetrevlig person.
Imorgon ska jag maila nästa beställning. Samt ha veckomöte med chefen ca8,30. Så blir lämna Alva på dagis sen hem prata i telefon och maila betsällningar och lite sånt. Ska även skicka lite sms och bjuda in till visning den 24/5 klockan 14 här hemma. Se om några kan komma då. Kanske lika bra ringa runt idag fler hemma idag än imorgon dag.


Hämtade ju bilen igår så underbart med farthållare för mig som har höften till och från kan jag ju släppa gaspedalen och ändra ställning. Jättenöjd emd bilen och färgen framför allt.


Livet är jättebra just nu. lite smådeppig mellanmåt men dte är alla. inte depressionsdeppig utan bara mer dålig dag. Så livet leker solen skiner och jga har jobb och ny bil.


Ha en undrebar dag du som läser

Av Sara Ehn - 17 maj 2008 08:01

Angåenda allergier när vi är i tunisien så har de ng inga björkar där inget gräs som blommar plus att jag inte kommer gå fram gosa med djuren där så ska nog gå bra. just nu på våren när allt spricker som allergierna visar sig mest och jag måste undvika allt. Annars kan jag tillbringa tid med djur så länge de inte är i ansiktet på mig.

ja igår var vi på BVC och Alva väger hela 9190 g 82 cm lång och hattmått på 45. hoppat upp nästan en kurva känns underbart inte underviktig längre nu ser man tom lite hull och revbena är gömda. Även på lekterapin eller BUP besöket gick dte bra fick massa beröm och tips om vad vi ska tänka på hur vi ska leka. Men så svårt då vi båda har jobbigt med närhet. bröjar dock bli bättre. 
 Fick även beröm över min sjukdomsinsikt. Att jag vet jag mår dåligt och itne skäms över det utan kan komma dit säga dte är piss idag och ångestattacker. Samt att jag är beredd ge det den tid dte tar blir bra det är en löång process men vi gör redan framsteg.


Köpte sand till sandlådan igår så nu kan man lämna Alva därute gräva medan man städar köket eller rensar oggäs eller annat i trädgården.


Idag sker det klockan 10,30 ska vi vara i kristianstad byta bil. Hämta ut vår nya fina skoda octavia Kombi etanolbil. satingrå elegancepaket och allt. Känns helt undrebart. Sen blir det väl att kolla på dator men grabbarna grus. Dvs T och J. Men jaja ska gå till Max äta sen efteråt så får nog stå ut. Sen ska det bli jobb i eftermiddag jag och chefen ska gå genom beställningar och uppdatera lite ang visningar som komma skall.


Nu var det dags byta blöja återkommer en annan gång

Presentation

Omröstning

Vilket djur skulle du välja att vara och skriv sedan motiveringen i KOMMENTAR?
 Domherre
 Råtta
 Påfågel
 Pingvin
 Höna
 kolibri
 Isbjörn
 Kopparorm/snok
 Koala
 Schimpans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards