Direktlänk till inlägg 22 maj 2008

Lekterapi

Av Sara Ehn - 22 maj 2008 06:41

Först vill jag bara säga till My att jag ing korsallergier alls, tål inte starka dofter, pollen mot gråbo, gräs och björk, kan iten äta fisk och skaldjur samt pälsdjursallergi och damm och lite andra små allergier. är inte jätteallergisk längre då mycket växt bort och jag hade betydligt mer som liten. Ang trotsåldern så vet jag dte bara börjat och är glad över detta och den är välkommen.


Igår var vi på lekterapin och de bärjade med bjuda på glass till Alvas glädje så gott satt och smaska och mmmade hela tiden ville ha mer när det tog slut. Sen var dte lek och hon var kanske stilla två sekunder. när de tog fram rutschkanan så sprang hon sig precis genomsvett så var bara ta av kläderna och låta henne springa. Känns jättebra vara där och ska inte dit förrän 12-6 nästa gång och då blir det även utvärdering av vad vi behöver hjälp med och hur vi ska gå vidare.


Var även på banken igår skaffa jobbkonto. skulle sedan även luska ut varifrån 997 kronor kom ifrån fått en insättning men ingen som handlat för de pengarna och ja stämmer inte står itne från vem det är ifrån heller. mysko.


Var hos optikern igår med skulle ställa in Alvas glasögon men gick inte så bra så ska beställa nya gummin bakom örat se om det går få de sitta bättre då. Himla svårt på så små men Alva var jätteduktig stod still vänta på sina glasögon och lät birgitta ta av och på utan problem visade att de skulle sitta på näsan med.


Idag ska jag inte göra något alls ringa lite och så ikväll men annars på dagen ska jag ta det lugnt. så trött och hängig och dags ringa till läkaren igen och komma dit prata lite ang medicinen.


Men först nu ska jag väcka Alva så vi hinner till dagis innan frukosten försvinner.

 
 
Ingen bild

My

22 maj 2008 08:11

OK, då är du inte speciellt allergisk, när man läser i din blogg kan man tro att allergier och sjukdomar styr ditt liv helt, så ett gott råd ryck upp dig och sluta fokusera på problem, du har ju faktiskt ett litet barn att ta ansvar för, du gnäller ju om allt blekingebor, sambo, taskiga kompisar som inte "respekterar" ditt jobb och till och med din lilla dotter, nej FY lär dig att ta ansvar över ditt eget liv, det är det enda som du faktiskt styr över, sluta att lägga ansvaret över din egen lycka på andra runt omkring om dig. Kom ihåg att det är ingen som behöver vara på ett speciellt sätt för att du ska kunna vara lycklig. Lycka/olycka sitter i hur du tänker om olika saker.
Nu lycka till med att ta kontroll över ditt liv och dina tankar.
My

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Ehn - 12 mars 2009 14:50

kommer inte ha kvar denna utan gå till www.nyatidernyttliv.blogspot.com Om ni vill fortsätta följa mig. Den bloggen är kopplad till mobilen näligen och oteknisk som man är så ändrar jag inget utan fortsätter där istället bara. Så sista inlägget i den...

Av Sara Ehn - 10 mars 2009 17:40

Jga vet att ni finns där även om ni inte skriver här så har jag fått SMS och via MSN kommentarer och jag vet ni finns där. Men vissa saker har jag svårt prata med alla om. Detta pga av folk sagt de förtsår och att det måste vara så jobbigt det jag gå...

Av Sara Ehn - 9 mars 2009 21:26

det är påtis ons jag ska ha andra testet. Sen vet jag men känns bra iaf. Går inte detta så ja bara söka vidare.   Tvättdag imorgon, tandläkare, utv samtal sen kommer Emma med ev möte på dagis med på kvällen får se om jag orkar med det.   Lite seg nu ...

Av Sara Ehn - 9 mars 2009 13:28

Japp folkbokföringen ringde förut för kolla lite saker som namn och så. Det var helt ok de skulle skicka papprena idag så nu är det inget som stoppar oss. På måndag ska jag ha ett test. Går det bra börjar jag jobba på måndag:-)Känns himla gott. Så sk...

Av Sara Ehn - 9 mars 2009 06:30

vad händer på måndagar jo man börjar ringa alla sina samtal alla möten allting. Blåser ute så blir nog inget vidare cykla till dagis känner mig helt svimfärdig redan nu. Kanske ska ha Alva hemma men samtidigt måste hon iväg om jag ska kunna vila lite...

Presentation

Omröstning

Vilket djur skulle du välja att vara och skriv sedan motiveringen i KOMMENTAR?
 Domherre
 Råtta
 Påfågel
 Pingvin
 Höna
 kolibri
 Isbjörn
 Kopparorm/snok
 Koala
 Schimpans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards