Alla inlägg den 8 maj 2008

Av Sara Ehn - 8 maj 2008 06:56

ja varför denna rubrik jo igår satt jag ringde till folk jag känner uppe i skaraborg( mina hemtrakter) det gick boka minst fyra och ev två till på två dagar. Här nere har jag ringt och pratat med folk men jo dte låter intressant med miljövänlig städning men jag vill inte ha folk hem. Däruppe sa man ja innan man ens hade på det klara vad dte var exakt.


Samma sak om man är ute på puben eller disco eller var man nu är. I blekinge sitter alla med sina kompisar och pratar och vill inte lära känan någon ny den inkräktar ju på område. Man är väldigt revirbenägen här.

I Skara så går man dit med sin kompis hittar man någon annan prata med så gör man det inga problem men man lämnar alltid stället med den man kom med om man inte kommit överens om annat.


Angående kompisar i blekinge skaffar man sig kompisar i skolan och sen har man dem. Lära känna nya går liksom inte då är man upptagen svårt höra av sig och ja man tar sig inte tid lära känna ny helt enkelt iom man har ju sina gamla man måste vårda.

Jag ä som är skaraborgare (ff pratar dialekt en hel del därifrån) lär gärna känna nya och tror man kan faktiskt lära känna nya fast man har de gamla kvar. De inkräktar inte på ens liv utan berikar det. &de har ju sina erfarenheter och tankar.


Tidiga mornar som att gå upp halv sex varje dag fast man absolut itne behöver har sina fördelar som frukost och tidning ifred tid att blogga ii fred men så får man också mycket tid fundera över saker.


Nu rä dte dags väcka lillan som ska till dagis
med nytt blöjpaket sånt man inte får glömma.


Presentation

Omröstning

Vilket djur skulle du välja att vara och skriv sedan motiveringen i KOMMENTAR?
 Domherre
 Råtta
 Påfågel
 Pingvin
 Höna
 kolibri
 Isbjörn
 Kopparorm/snok
 Koala
 Schimpans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards