Alla inlägg under juli 2008

Av Sara Ehn - 30 juli 2008 22:28

Jaaa idag skrev jag på papprena för lgh fyran är min inflyttning okt/ov beroende på renovering.

Känns helt underbart  längtar så.
vill flytta imorgon men går inte ska till barnmottagningen med Alv apå môra sen träffa karro efter det.

Ska bli så kul se henne igen. Sen på fredga blir det lite jobb och så.

städa packa och tvätta ska ske imorgon.


nu ska jag sova ville bara berätta lägenheten är min:-)

sov så gott


Av Sara Ehn - 29 juli 2008 15:39

vad har jag gjort sista egentligen?
solat,badat var inne i stan igår och kolla med Veronika hittade tre tröjor till mig och två väskor, samt jeanskjol och linne till Alva, gick inte på femhundra ens. Helt ok dag.


Var på höjentorp igår kollade på ruinerna försts gången jag såg dem tror jag. Alva jagade fåren som gick där med lite gräs. Men de blev rädda sprang.
Sen var det en bro över kärret då har Emma lärt Alva spotta. Så det gjorde hon fast smacka mer och med ena foten upp som de gör när kysses på film.


Imorgon komemr domen om jag kan flytta eller inte. SkatilL Soc då nämligen. Hoppas allt går vägen. På torsdag ska jag träffa Karro efter vi varit på barn på KSS(kärnsjukhuset i Skövde)


Helt slut i kropp och hjärna inte är man inne sitter vid datorn heller så blir itne mycket bloggande och på söndag blir dte inget å två veckor då åker vi till tunisien :-D

nu ska jag läsa lite bloggar och se vad som händer folk.


Av Sara Ehn - 26 juli 2008 09:05

blir galen snart efter krocken finns massa räkningar och efter allt som varit har jobbet inte fungerat helt heller. känner mig inte säljande när jag pratar med folk känner mig så trött. dags ringa bup för få remiss hit tror jag. tabletterna fungerar dåligt med just nu.


börjar tveka om hur jag och t ska göra. kanske ska släppa honom helt bara träffas ovh prata när det gäller umgänget med Alva.


tror jag kommer stanna häruppe. känns som det. här får jag mer stöd och hjälp med Alva och bättre umgänge mer göra om dagarna. finns alltid någon till skillnad från därner då jag var själv.


får se hoppas man får lägenheten på måndag.

Av Sara Ehn - 25 juli 2008 08:34

Anna: vi har flyttat upp jag och Alva bor i Varnhem till jag fått egen lägenhet.



 dagarna just nu går åt till sola, bada och ta hand om Alva som haft 40 graders feber i förrgår igår 38 idag frisk. Så blir till åka bada i eftermiddag ev ta med lite korv åka ut med kanoten grilla beror på om esther och Emma vill det då de ska med också. Behöver verkligen tvätta kanoten den ska vara gul men alldeles grön av pollen och annat.


Nästa lör/sön bär det av två veckor i Tunisien så gott så. varmt men skötn komma iväg ska minsanna unna mig lite skönhetsvård därnere på hotellet. rejäl bodyscrub första dagen så man får snygg bränna som sitter längre. Har väl massa död hud som borde försvinna. Inte så man unnar sig sånt till vardags.


håller just nu på fixar med papper verkar aldrig ta slut. ensam vårdnad verkar det vara som ingen har koll på hur dte fungerar.
På torsdag ska vi till barnmottagningen väga mäta på KSS känns skönt redan fått in en fot där. Ska man bara kontakta dietisten med. Hoppas det är lika bra som dom därnere.


Dags ringa lite borde jobba med kanske.


Av Sara Ehn - 23 juli 2008 08:01

utan sömn Alva har slutat sova middag nu iaf på prov. Så duktig sov mellan 19-06.30 helt perfekta tider.


lite tufft mellan 16-18 men gick efter lek och bus ute.


Var på skatteverket igår och fixa med papper och på banken, Så ska man in till tingsrätten idag eller imorgon blir nog idag medan Sofia har Alva. Ska ävern jobba lite med telefonen.


Sen vid tolv ca kommer Veronika och Tobias hit. Ska vi till klostergården äta glass och leka i kyrkoparken eller så åker vibadar en sväng får se vilket det blir. Så underbart väder så kanske blir båda.


Mår jättebra idag vet inte varför men gör det.


Kan vara för att det inte är kört med lägenheten än. ska lämna besked efter pratat med soc. Ska nog bli bra detta tror jag. Hoppas på det iaf.


Nu ska jag och Alva gå ut en sväng se om vi kan få igång hennes krokdilvattenspruta så ska vi leka med den lite. Om hon vill tveksamt men går ju pröva iaf.


ha en underbar dag i solen

Av Sara Ehn - 21 juli 2008 18:30

Kaninte säga hur glad jag är över hittat dig igen. Så skönt vi bara har dryga milen mellan oss nu. Vi har många liknande erfarenheter och samma syn på det mesta. Känns som de senaste åtta åren inte gått utan vi tog stdenten iår. Så glad hadig i mitt liv du anar inte.
Skönt ha någon prata med om allt och inget och gå i Skövde i fyra timmar utan ens hinna in i alla affärer är inte illa. Dags ses snart igen :-)


Ringde soc idag med och måste fixa med massa papper innan man ens får komma dit. Samt att jag måste skriva mig här så imorgon bär det av till Skara och skatteverket. Så hoppas vi på det bästa. Vill verkligen ha lgh och att allt löser sig snabbt.


Var på Mösseberg i falköping i helgen vi hamna där efter varit i torjörntorp och köpt trehjuling till Alva. Så var där kolla på djuren och lekte mest på lekplatsen dock.

På kvällen vardet grillkväll med travfolk även pappas jobbarkompisar trevligt gäng. Alva körde slut på alla barnen som var med hon var vaken längst.


Nu ska vi äta tårta fira min, pappa och Emmas födelsedagar



Av Sara Ehn - 17 juli 2008 10:52

i tisdags var vi hämta mina grejjer nere i blekinge. Tog hela dagen åkte vid 6-7 på morgon var åter vid 21,30 ca.
hanns det med lite besök i stan med lite ärenden, Som banken och lite annat.  helt slut


Dagen efter (igår?) var jag och Alva hos Veronika en klasskompis från Löväng och hennes son. De lekte konstans i fyra timmar drygt var ås jättetrevligt. Hoppas vi ses snart igen :-)


Efter det vaer jag hemma bytte kläder sen hänta pappa så vi kunde kolla på lgh så underbar huset var från 194, ca trägolv överallt utom i köket och fyra lgh i hela huset. verkar vara jättebra sammanhållning. Dags renovera insidan med. Så om man får lgh så kan man diskutera detta.
Hoppas verkligen dte löser sig med huset snarast. Så jag kan flytta in.


på kvällen var det allsång i fornbyn. Skaras egna allsångledare var full fart på som alltid. kvällens artisiter var caroline af Ugglas och Tommy Nillson, var helt ok caroline var bättre live än på tv/radio. Tommy Nillson var nog den som fick med sig besökarna mest men sin " en dag" och " Dina färger var blå".


En bra dag igår helt enkelt,

har dock förlagt mina tabletter i flytten så får nog leta reda på dem snart. inte bra missa känner jag.



Av Sara Ehn - 14 juli 2008 18:14

Var på banken idag skulel starta nya konton gick inte alls för sig fick boka tid och vad välkommen på torsdag klockan 14.

knepigt men var väl sem vikarie som inte hade rätt göra sånt.


8,30 fick jag samtal från någon angående lägenheten ska dit kolla på den ons klockan 17 ska träffa Veronika innan *så skoj* Fika sen bada med henne och hennes son.


vet eg inte vad jag ska skriva mer. imorgon blir det inget bloggande ska ner till T och IKEA och allt annat. Lämna de sista varorna till folket därnere med.


annars är det bra med oss och ska sätta fart jobba på torsdag tänkte jag. Sitta med telekatalogen och skriva ner massa massa ställen gå till.

  





Presentation

Omröstning

Vilket djur skulle du välja att vara och skriv sedan motiveringen i KOMMENTAR?
 Domherre
 Råtta
 Påfågel
 Pingvin
 Höna
 kolibri
 Isbjörn
 Kopparorm/snok
 Koala
 Schimpans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards