Direktlänk till inlägg 21 november 2008

tur man ska ställa av bilen snart

Av Sara Ehn - 21 november 2008 17:44

Slipper man krabbet med byta till vinterdäck. Fast iof bara slänga in dem i bagaget sen iväg till närmsta ställe byta. Men inte kul stå stilla vänta på dte med Alva springandes överallt. Plus jag gillar inte köra när det är snö ute som det är nu.

Gick till banken förut med Alva i vagnen. När vi kommit halvvägs bröjade det snöa så mysigt. Gick in på banken och arbetsförmedlingen och när vi skulle hem snöa det rejält. Blöta blev vi med. Försökte sätta  på regnskyddet så Alva skulel hålla sig torr iafi vagnen och åkpåsen. men icke då helt hysterisk. Så fick hon bli blöt. Åts en hel del snö.

Eftersom Alva nu börjat äta mer mer mat både på dagis så börjar hon blir mer lugn och lyssnar bättre samtidigt som hon trotsar mer och beter sig som en som kommit in i trotsåldern ska. Dock inga rejäla utbrott utan ger sig när hon märker jag inte bryr mig om det. Skönt det.


Jag kommer inte ner i källaren startade en maskin tvätt tidigare men sen kunde jag iten hämta den stod i tio min jag och mamma sammanlagt. Sen ringde jag värden och på måndag ska vi fixa ny nyckel. Fick iaf hjälp av grannen snäll som han var fungerade direkt deras nyckel. krångliga lås inte assa lås utan gammaldags brukar vara till kistor som man måste vride två varv för att låsa upp. Samma till lägenheterna. Så ja hoppas de får en smart idé byter ut dem snart.


Tur man har justa grannar annars hade det itne varit roligt med tvätten.

Jag ska eg tvätta på måndag med men hoppar det beror ju såklart på när nyckeln blir klar dock. Fixar de det direkt kan man ju tvätta på eftermiddagen. men inget större behov av det. Fick ju tvättat gardinerna idag. Så räcke rmed tvätta nästa fredag.


Ikväll kommer syrran från gbg hem en över helgen får väl se om hon gillar lägenheten men gör hon säkert. Pappa lagar fläskfilegryta och ris. Han gillar detta men fö rmin del kan det kvitta. Inte jätteförtjust i den. Men jaja efteråt till efterätt blir det glögg och pepparkakor. Jag kommer nog välja mjölk och pepparkakor. Alva dricker nog glögg. hon gillade det ifjol iaf.


Ha en trevlig helg alla

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Ehn - 12 mars 2009 14:50

kommer inte ha kvar denna utan gå till www.nyatidernyttliv.blogspot.com Om ni vill fortsätta följa mig. Den bloggen är kopplad till mobilen näligen och oteknisk som man är så ändrar jag inget utan fortsätter där istället bara. Så sista inlägget i den...

Av Sara Ehn - 10 mars 2009 17:40

Jga vet att ni finns där även om ni inte skriver här så har jag fått SMS och via MSN kommentarer och jag vet ni finns där. Men vissa saker har jag svårt prata med alla om. Detta pga av folk sagt de förtsår och att det måste vara så jobbigt det jag gå...

Av Sara Ehn - 9 mars 2009 21:26

det är påtis ons jag ska ha andra testet. Sen vet jag men känns bra iaf. Går inte detta så ja bara söka vidare.   Tvättdag imorgon, tandläkare, utv samtal sen kommer Emma med ev möte på dagis med på kvällen får se om jag orkar med det.   Lite seg nu ...

Av Sara Ehn - 9 mars 2009 13:28

Japp folkbokföringen ringde förut för kolla lite saker som namn och så. Det var helt ok de skulle skicka papprena idag så nu är det inget som stoppar oss. På måndag ska jag ha ett test. Går det bra börjar jag jobba på måndag:-)Känns himla gott. Så sk...

Av Sara Ehn - 9 mars 2009 06:30

vad händer på måndagar jo man börjar ringa alla sina samtal alla möten allting. Blåser ute så blir nog inget vidare cykla till dagis känner mig helt svimfärdig redan nu. Kanske ska ha Alva hemma men samtidigt måste hon iväg om jag ska kunna vila lite...

Presentation

Omröstning

Vilket djur skulle du välja att vara och skriv sedan motiveringen i KOMMENTAR?
 Domherre
 Råtta
 Påfågel
 Pingvin
 Höna
 kolibri
 Isbjörn
 Kopparorm/snok
 Koala
 Schimpans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards