Alla inlägg den 11 februari 2009

Av Sara Ehn - 11 februari 2009 19:32

Jaa gick till dagis idag. Gick jättebra på vägen dit med vagnen men sen när den var lämnad på dagis gick det värre. Halka på dold is fläck och small till i höften. Så blev ingen extra promenad idag eller gym. får bli mjukstarta imorgon istället. Direkt på morgon så jag bara behöver gå hundra meter ca? utan vagn. Efteråt gör ju inget om jag snubblar.


Varit en lugn dag idag med andra ord.


Gick hämtade Alva höften kändes lite bättre. Det snöa och var härligt ute. Alva hade inte sovit på dagis så blev tio min i vagnen hoppashon sover imorgon istället.
När vi kom hem tog jag fram henne pulka så gick vi till pulkabacke nummer ett vid hindsbosjön typ. mormor hann ikapp oss på vägen efter jag ringde fråga om hon ville med. Pappa var under tiden hos farmor. Var helt ok men isigt och då två större pojkar koma så flyttade vi på oss. Pappa ringde precis då och frågade om mamma ville hem. SÅ gick mot farmor liten omväg för oss men skönt iaf. Där hittade vi en annan pulkakulle(som Alva säger) den var jätteskoj och mycket bättre enligt Alva. ligger vid mariebergsskolan så nära och bra. Lekplats bredvid med.

tar väl ca 7 min gå dit max.

Sen hem och nu ligger hon och vilar. Har läst lite bok för henne, dagens godnattsaga. (dock fel datum men hey vad gör det?)

det är en sån där en sida per nattningsbok. 365 godnattsagor. Alldeles ladom mer kan jag inte sitta läsa för henne. Blri bättre på fredag när soffan kommer kan vi sitta i den läsa bok istället. Nu när hon faktiskt lärt sig sitta stilla och lyssna.


Ja Nu sover Alva (Yey!) tyst och lugnt iaf. inget mer bläddrande. tror nog hon kommit in i somna 20 igen. tänderna är med andra ord avklarade alla nu. skönt hon sover 20 igen skönt för mig och få lite egen tid. blir bra sen i sommar om vi är två på kvällen :-)


Dags sluta skriva för idag tror jag.


God natt

Av Sara Ehn - 11 februari 2009 09:51

Alva har sovit i min natt redan från klockan 1. Sen har vi legat och slagits om täcket. Kanske sänkte värmen lite ör tidigt. Blir galen på detta. komma ihåg ändra så fort det blir snö varför kan de inte sätta in såna som ställer in sig efter rätt temperatur istället??


Idag skulle jag eg gymmat eller gått. Men efter legat sååå obekvämt inatt på fel höft så har jagså ont var med nö ochnäppe jag fixade gå till från dgais. men det är iaf en timme med rörelse tåv ggr om dagen. Ska höja värmen lite härhemma hopaps hon stannar i sin säng hela natten


Daga ringa dagis meddela hon ska sova glömde dte i morse:-S



Presentation

Omröstning

Vilket djur skulle du välja att vara och skriv sedan motiveringen i KOMMENTAR?
 Domherre
 Råtta
 Påfågel
 Pingvin
 Höna
 kolibri
 Isbjörn
 Kopparorm/snok
 Koala
 Schimpans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards