Alla inlägg den 26 februari 2009

Av Sara Ehn - 26 februari 2009 20:07

Ja Strax innan åtta tog Alva av sig trosorna och satte sig på pottan och kissade, rejält. Ingen skvätt utan hon tömde nog blåsan. Så fick liten belöning. Ligger nu sjunger i min säng, Pratade med pappa hennes lite med gjorde hon innan läggdags.


Jag är fortfarande mätt. Åt färsfyllda paprikan hade i zucchini och tomat i färsröran med. sen in i ugnen. Så gott så. Men blev sååå mätt. Fortfarande mätt. mozzarellan och tomatsalladen med ruccola var så gott med. Ska äta upp resterna till lunch imorgon. Sen står kyckling på menyn imorgonmed wokgrönsaker på menyn.


Alva får såklart kolhydrater till maten bara jag som låter bli det. Så kokar ris, pasta, bulgur vad som till henne. Så hon kommer då få nudlar till imorgon.


känns bra detta. äta på assiett var inte fel idé alls. man  känner sig mättare såg ju ut som hur mycket mat som helst. fyra tomatskivor tre skivor mozzarella inte så mycket alls en paprika medelstorlek. Eg inte så mycket men räckte gott och väl.


Nu sover duktiga Alva:-)

Jag ska se på tv och slappa lite sen blir det tidig kväll. Ska iväg till vilan imorgon bitti. Men iom snön borta kan vi cykla imorgon. Inte fel alls.


filmjölk med Linfrö till frukost. tyvärr haf jag bara hela frön kan iten kroppen ta upp så får väl stöta dom idag, ställa mig med det imorgon bitti känns sisådär. Eller så tar jag bara ägg imorgon till frukost och filen nä rjag kommer hem. Går nog bättre. Ska bara simma imorgon. orkar nog itne gymma. Får ta det nästa vecka igen.


Nu säger jag God Natt!
 //sara


Av Sara Ehn - 26 februari 2009 14:50

började med en skål yoghurt och ja såna där små bruna frön som är bra för magen, Men som jag absolut inte kan komma på just nu vad de heter. Sen blev det broccolisoppa till lunch och ikväll ska vi äta färsfyllda paprikor med sallad bestående av ruccolabädd med tomat och mozzarellaskivor ringlad olivolja flingsalt och nymalen peppar. Alva ska få en paprika men med ris till istället. smaka på mozzarellan dock utan saltet.


Hon är hemma nu igen och snön är borta vilket innebär att blir cykel till dagis imorgon.


Känns faktiskt bra hon är hemma. Lite högljudd men får gå ändå.


Sitter nu fikar mellanmål, jag äter gurskstavar hon ostmacka och näring (surprise, not)
Hennes stadiga mellanmål.


Återkommer ikväll


om sidan vill fungera leget nere hela fm

Presentation

Omröstning

Vilket djur skulle du välja att vara och skriv sedan motiveringen i KOMMENTAR?
 Domherre
 Råtta
 Påfågel
 Pingvin
 Höna
 kolibri
 Isbjörn
 Kopparorm/snok
 Koala
 Schimpans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards