Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Sara Ehn - 8 februari 2009 11:18



Här är Alvas nya soffa. Köpt beg ett år gammal med bästa madrassen. Knappt använd. Ska ev färgas mera kolsvart än vad den är nu.
Bäddsoffa Lycksele Lövås från Ikea. Kostar mig 1/3 av vad originalpriset är. Fick även datstol på köpet. Så¨fårn dessa snälla människor har jag nu Fått/köpt soffan, en kinnarsp datastol, matta och hörndatabord. Allt för sammanlagt 1000:-
Tack snälla för detta Inger och Bengt.


Ska bara införskaffas Trofast förvaring med till Alva e två tre hyllan två st som står mot varann, högsida mot högsida så blir som pyramid. Målas svarta såklart med rosa hyllor. Kommer bli jättefint hennes rum när allt är klart om ca ett år kanske:-) har all tid i världen sakta men säkert.


svart och rosa är färgerna som gäller. Hon har ju blivit galen i rosa så blir det trots jag eg inte gillar barnrummen rosa och blått så. Men hon villah det så får hon det.


Svarta bryter ju av docksöta lite.


Ha en forsatt bra dag.


Kram

Av Sara Ehn - 8 februari 2009 08:37

blir nog första. Var på Ikea och Vedum kök igår med föräldrarna. Hittade en hel del som jag var i behov av, pallar och ljus. På fyndet hittade jag en LACK hylla i rosa till Alvas rum 50:- helt lagom pris tycker jag.


Sen på kvällen var det melodifestivalen. Alva gick och lade sig vid 20 somnade 20,30 ca uppe en gång bara. Jag somnade en halvtimma senare. Vaknade lagoms å jag fick veta vilka som vann, gick vidare.

Vaknade vid 8 idag Alva vaknade för 10 minuter sen. Så vi var nog båda i behov av extra sömna, Därav inget bloggande igårkväll men ska nog orka med ikväll.

Alva har fått skoskav helt skinnflådd på ena hälen typ. Blåsan som sprack. Vägrar ha plåster låg och skrek var jätteledsen då jag satte på det. Får ävl se om det kan torka lite så kanske man kan sätta på om inte annat behöver hon det på dgis imorgon:-S


Men var kul springa i strumplästen på ikea iaf.


har fått erbjudande om att köpa en i stort sett helt ny bäddsoffa knappt använd. För en tusenlapp. Tänkte Alva kunda ha den i sitt rum, eller så lite mysigt får se ska ringa mor och far sen se vad de säger. har ju alltid velat haft en soffa i Alvas rum. men tusenlapp är en tusenlapp kostar typ 3500 i nypris. så bra pris för den iaf. Gahh vad svårt. men sugen men ska se vad de äldre säger isf.


Skulle köpt matbord på ikea igår med hade ett set med fyra tsolar sist vi var nere för 500:- men slut antagligen på det nu hade de annat för 895 och det ville jag inte ha. Skulle man plocka ihop så kostar det 1500 för billigaste och varinget vidare ändå. får se hur jag löser detta. MEn en vacker dag kommer jag nog på något.


 Nej dags fixa frukost här nu


Ha en bra dag återkommer nog ikväll

Presentation

Omröstning

Vilket djur skulle du välja att vara och skriv sedan motiveringen i KOMMENTAR?
 Domherre
 Råtta
 Påfågel
 Pingvin
 Höna
 kolibri
 Isbjörn
 Kopparorm/snok
 Koala
 Schimpans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards