Direktlänk till inlägg 12 februari 2009

tvättdag imorgon

Av Sara Ehn - 12 februari 2009 19:42

ja dagen flöt på bra idag efter träning. hittade min vante jag tappade. Var någon vänlig själ som hängt upp den, Tack så mycket:-)


Hämtade Alva vid 15 hon hade inte sovit idag heller. Så somnade på vägen hem vaknade när vi var handlade. Kände igen sig när vi närmade oss frukten kom ordet, Godiiis. men blev inget godis idag eller jo köpte men hon ska inte få förrän på lördag.


De hade varit grillat korv idag på dagis. SÅ fick hon se korv i affären jag köpte det hon såg jag la i så fick vi grilla när vi kom hem med. Hon åt hela tre tuggor:-)


Sen kom pappa med bilstolen då vi skulle åkt pulka med Veronica och Tobias imorgon eg. men hon har blivit sjuk så blir inget av det.


Så blir till tvätta imorgon, ska sen byta min tvättdag till måndagar tror jag mycket bättre. mindre planer på måndagar. De flest läkarbesök och annat är alla dagar utom måndag. Plus jag och Alva badar på fredagar. vissa dagar även lördagar med Emma tydligen. iaf ska det ske på lördag. ska hon och Alva bada och jag och Linda gymma.

Alva somnade idag 19,30 så skönt hon fått in denna rutin. skönt få denna egna tid blir man lite bättre mamma iaf. slitsamt ha barn som itne vill sova ännu värre vara själv om det. Men nu verkar det vara över och vi kan slappna av med varann mer. läser till om med saga nu. Hon ska läsa mammas bok nu. med mamma på golvet. sen ska honläsa en bok själv. Vet inte varför men hon har slutat med dockorna nu. Nu är det böcker hon har bredvid sig istället:-S
 ondare ligga på men jaja tur man kan ta bort dem när jag går lägger mig. Kan då även lägga på täcket och stoppa om henne en sista gång Vill ju inte ha täcket på sig när hon somnar men när hon sover vill hon ha det.


Nu ska jag ta mig lite dricka

*kram *

 
 
Maria

Maria

12 februari 2009 21:42

Hmm...jag äter inte fåglar, får, lamm, hästar och kaniner av den enkla anledningen att jag tycker för mycket om dom som djur.
Jag brukar säga att jag äter dessa djur när du äter hund eller katt. :)

http://www.bijeda.bloggagratis.se

 
Ingen bild

emma

13 februari 2009 12:02

haha. vad gulligt att hon sover med böckerna!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Ehn - 12 mars 2009 14:50

kommer inte ha kvar denna utan gå till www.nyatidernyttliv.blogspot.com Om ni vill fortsätta följa mig. Den bloggen är kopplad till mobilen näligen och oteknisk som man är så ändrar jag inget utan fortsätter där istället bara. Så sista inlägget i den...

Av Sara Ehn - 10 mars 2009 17:40

Jga vet att ni finns där även om ni inte skriver här så har jag fått SMS och via MSN kommentarer och jag vet ni finns där. Men vissa saker har jag svårt prata med alla om. Detta pga av folk sagt de förtsår och att det måste vara så jobbigt det jag gå...

Av Sara Ehn - 9 mars 2009 21:26

det är påtis ons jag ska ha andra testet. Sen vet jag men känns bra iaf. Går inte detta så ja bara söka vidare.   Tvättdag imorgon, tandläkare, utv samtal sen kommer Emma med ev möte på dagis med på kvällen får se om jag orkar med det.   Lite seg nu ...

Av Sara Ehn - 9 mars 2009 13:28

Japp folkbokföringen ringde förut för kolla lite saker som namn och så. Det var helt ok de skulle skicka papprena idag så nu är det inget som stoppar oss. På måndag ska jag ha ett test. Går det bra börjar jag jobba på måndag:-)Känns himla gott. Så sk...

Av Sara Ehn - 9 mars 2009 06:30

vad händer på måndagar jo man börjar ringa alla sina samtal alla möten allting. Blåser ute så blir nog inget vidare cykla till dagis känner mig helt svimfärdig redan nu. Kanske ska ha Alva hemma men samtidigt måste hon iväg om jag ska kunna vila lite...

Presentation

Omröstning

Vilket djur skulle du välja att vara och skriv sedan motiveringen i KOMMENTAR?
 Domherre
 Råtta
 Påfågel
 Pingvin
 Höna
 kolibri
 Isbjörn
 Kopparorm/snok
 Koala
 Schimpans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards