Alla inlägg den 8 januari 2009

Av Sara Ehn - 8 januari 2009 21:09

Idag efter alva ätit sin middag vilket itne blev mycket då hon glömde tugga en spaghetti så hamna fel så vägrad hon äta. men 1 dl mat fick hon is ig så helt klart godkänt idag.

Efter maten ställde jag henne i duschen och bytta sängkläderna i sängarna (tvätttid imorgon) sen duschade vi lite tillsammans. Efter dte blev det mys i soffan tända ljus och helt tyst. satte hon på sig blöja, smordes in och på med pyjamas sen fick hon sin näring och kröp ner i sängen. sen tog det nog en halvtimme så sov hon gick bara upp tre ggr.

Tar sig iaf somnade innan 21 idag.


just nu önskar jag mig en digitalkamera har ju ingen vore kul ha en så man kunde ta kort på Alva uppdtera den mappen lite.


Jaja det kommer en dag med det med.

Dags kolla på tv stänga av datorn


Ha en bra kväll


Av Sara Ehn - 8 januari 2009 17:37

gå oin här skriv på om ni med vill byta regering 2010


http://www.namninsamling.se/index.php?nid=2268

Av Sara Ehn - 8 januari 2009 17:27

ja idag efter BVC besöket har alva ätit

Smörgås med ost enmugg vatten

En mugg vatten till

Middag 4 falukorvar med potatis/broccoil mos. hälften av varej typ med smör och olja i ca 4 dl mos

Drack vatten til igen

ugg oboy och ostsmörgås

ikväll ska dte bjudas på pasta med köttfärssås tacosmak extra vitlök i som hon gillar. brukar slinka ner iaf 2½ dl av det så ja blri spännandel,

Ska iaf ringa barnmottagningen imorgon och boka tid tvätta, städa trapphuset ringa a-kassan få lite mer dagar, öppet hus på dagis på em därmellen ska jag väl hinna med lite till gissar jag, ringa CSN ja och banken med.

sen får vi se vad jag kommr ihåg hinner med. Ikväll ska jag byta i sängarna för efter dagens våta promenad behöver båda jag oh Alva duscha ikväll, smörja in henne med. Finns inget bättre än lägga sig ren i nybytta sängkläder.



var ju iof nere på bvc igen nu på em efter hämtat alvas kläder på dagis då jag visst hade glömt mobilen där, pratade i den och trodde jag la ner den i väskan men hade lagt den bredvid väskan ist. men snälla ssk Karin svarade så jag visste vart den var när jag ringde på den:-)

jaja skön promenad:-)
våt men frisk luft har vi fått idag. Dags slänga de skorna jag har de läckte in så sockarna var våta och alva som ville vara ute men det ville inte jag. Iom det snöa som en tok när vi gick i morse så lovade jag henne pulkaåkning bara det att blevplusgrader och all snö är i stort sett borta.


Nej dags laga lite mat.


ha det gott



Av Sara Ehn - 8 januari 2009 11:10

Jag väger mig samma tidpunkt varje dag och fick mensen igår därav svullenheten och mindre viktuppgång. Inte ´besviken alls över inte minskat var rätt skönt kändes inte bra gå ner så fort. Rädd huden inte hänger med på magen :-S

Men tog upp det när jag köpte mat och hon sa det kommer försvinna när mensen försvinner sen.


Nästa vecka börjar promenaderna över hela Skara, öppet hus imorgon på nya dagiset så får vi se hur det ser ut där.

Var på BVC med Alva idag med 10,3 och 90 lång. BVC ssk har lltid varit ok så länge hon följt kurvan men nu tyckte hon vi skulle till Barnmottagningen igen. Så blri väl till ringa imorgon. Samma med dietisten så blri det en ny matdagbok skriva nästa vecka. vill inte men liak bra ha det gjort.


Nej dags ringa T uppdatera honom med



Presentation

Omröstning

Vilket djur skulle du välja att vara och skriv sedan motiveringen i KOMMENTAR?
 Domherre
 Råtta
 Påfågel
 Pingvin
 Höna
 kolibri
 Isbjörn
 Kopparorm/snok
 Koala
 Schimpans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards