Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Sara Ehn - 1 januari 2009 19:13

första dagen med pulver avklarad och känns toppen. Missade ta mitt pulver innan jag gjorde Alvas kvällsmat det var lite trist, samt när de satt åt aladdin choklad hemma hos mamma och dem men gick bra ändå.


Sitter nu dricker lite ljummen mintchoko i  en mugg. Rätt god blir nog god i sommar( om jag inte är klar då) med lite is i med blandar med hackad is och vatten så blir som en slush typ.


Har iaf tappat ett kilo idag:-) Får väl se när jag får chans väga mig nästa gång.

ska iaf uppdatera en gång i veckan minst. Mått band har jag så cm blir iaf det är ju eg det som är mest intressant. funderar på att inte väga mig förrän jag tappar alla kläder jag äger. Sen får det bli en resa till ullared och en timmersdala. timmersdala för att få tag på ett par riktiga jeans


Ska bli så skönt kunna köpa snygga kläder igen. se bra ut helt enkelt.


Varit hos mamma och pappa idag lämnat tillbaka bilen. Efter först fyllt den med kartonger bagaget och baksätet(halva) Slängt i återvinningen. fick ta med det till Varnhem var fullt här i Skara. Så fyllde jag upp den i Varnhem ist:-)

Så dags natta Alva nu

Återkommr imorgon börjar det bli lite tuffare tre dagar som är svåra sen vänder det så får se hur gnällig man blir:-S


Ha en bra kväll



Av Sara Ehn - 1 januari 2009 09:52

ja hade skrivit dessa siffror här i bloggen om min vikt och allt och de försvann så bara bröja om igen. Lite dumt man inte kan spara medan man skriver ifall man råkar trycka fel knapp. Spara som utkas sen fortsätta. Men jaja bara skriva om allt igen.


Så här kommer skräckromanen

Vikt: 106

CM runt midja:111

Stuss:130

Lår: 64

Överarm: 34


Chokladshaken: komemr fortsättas äta. Den var söt men god varm kanske? Smaka som riktig choklad dvs gjord på kakao.

Jaja inte räknat med det ska smaka gott detta. det ä rju liksominte meningen. Fick reda på igår att min mamma tänker gå ner med men hon vet itne hur än. Hon funderar dock på nutrilett men får se vad som sker. Om ett tag blri det kanske dra med henne på gymmet.



Gårdagen firades i Varnhem. Mamma, pappa, morbror Lars hans smabo Berit och deras son Anders. Åts till förräter snittar. pålägget var renstek på ena, Pate på en, torkad skinka med pepparotmousse i, samt ost. lite spenat ruccola tomat och cornichorns åp dem med.

Middagen bestod av helinbakad fläskfile med mögelost, potatisklyftor, pepparsås.  sallad.

Efterätten var ngn konstig kräm med choklad resp kanelsmak mellan det var det grädde i lager ingen somgillade den förutom Alva då :-)
men åt nog mest grädde den damen. Sen hittade hon chokladkartongen med:-)

Vid 23 åkte vi in till Skara och kollae på pjäxdansen(hade fel ang träskor har vi på sommaren) lie folk, Skaffade mig en visning med:-)


Sen vid tolvslaget ner till station där ångloket kom och åkte. Ska ta med Alva på de i sommar tror jag. Åka till Lundsbrunn ngn dag. Kanske midsommar?
får se. Iaf smäller rätt bra här i Skara och Alva satt bara njöt av allt när började det stora som kommun anordnar. Satt kollade med stora ögon och var helnöjd. Damen orkade vara upp till tolv sov en timme på dagen och tio min det tog åka in. Somnade snabbt igår han ine ens byta om till pyjamasen:-)


Hichem och jag är ok igen nu haft en liten svacka med lite dumheter men verkar vara över. När han tvivilade sade jag till honom lyssna på hjärta och mage säger de samma sak är det rätt. Det sa han til mig igår och jag kände efter en timme tror jag i sången för verkligen känna efter kom bara fram till en sak. Magekänslan och hjärtat säger samma. så nu vet jag vad jag vill igen  iaf just nu. Jag ska inte ge upp han bara för jag är dum. Och inte vågar satsa för rädslan att bli sårad igen. Men vi ska gifta oss en dag :-)
han stödjer mig så mycket i mitt beslut att gå ner i vikt med. Kännshelt udnerbart. Dåjag iten haft stöd från någon kille förut inte ens när jag ville gå ner sist. Men nuhar jag det känner mig så otroligt peppad så inte sant.

Snart ska jag och Alva ut och gå en sväng.


Samt slänga alla kartonger jag fått. Lånade mammas och pappas bil igår så ska lämna tillbaka den idag. Men tänkte ta återvinningen i bilen först.

Lite jobbigt gå med allt det.


Så dags starta dagen nu.


ha en bra första dag på det nya året och hoppas allt går er väg jag hejar på er som läser att ni ska få vara lyckliga och att ödet går er väg detta år med och om det inte gjorde det ifjol så hoppas jag det gör det detta år


Presentation

Omröstning

Vilket djur skulle du välja att vara och skriv sedan motiveringen i KOMMENTAR?
 Domherre
 Råtta
 Påfågel
 Pingvin
 Höna
 kolibri
 Isbjörn
 Kopparorm/snok
 Koala
 Schimpans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards