Alla inlägg den 5 januari 2009

Av Sara Ehn - 5 januari 2009 19:51

vikt: 101 -5 kg

midja: 105 -6 cm

stuss: 128 -2 cm

lår: 60 -4 cm

överarm: 33 -1 cm

byst: 116 var ej med sist glömde det :-S


Börjar nästan tro jag mätt fel men nej samma ställen faktiskt:-)
midjan vet jag stämmer nu ser jag mer gravid ut än tjock nämligen.

 Jag lade en sax och nyckel i fönsterkarmen och hittade måttbandet! Hittade det dessutom på ett ställe jag letat tre ggr redan. Mysko! Men fungerar tydligen:-)

Det var inte två som hade svarat var tre hade bara inte fått den fast hon hade godkänt med koden.

Shit vad nöjd jag känner mig med mig själv stolt med:-)

Hoppas det fortsätter såhär beach 200 here i come, Nu är ju inte mitt mål bli snygg till sommaren utan må bättre ha en bättre kropp mer tränad och ja bättre liv helt enkelt. mer ork och ok kunna köpa snygga kläder i vanliga delen av affärer inte gå till tjockisavd. Kommer nog ske snart för även om jag känner mig krasslig så mår jag bättre sjuk än jag gjorde för ett år sen.


Ska bli spännande se om det stannar upp eller om detta fortsätter i samma takt. Nästa vecka börjar ju Alva på dagis i Vilan, så blir en skön promenad över hela Skara till Vilan på enkel väg 30-45 min ca.


Nej dags ta e kopp jasmin te drömma mig bort lite:-)


Av Sara Ehn - 5 januari 2009 17:34

hmm hade ne fråga för ett tag sen vilka alla är som läser men bara fått två svarlite trist men kan inte tvinga er kommenter. Tack Anna och Veronica som svarat iaf:-)
Sen vet jag ju några som är inne och läser iaf. Men vilka är ni andra 10 st ca?
Måste ju vara lite intressant denna blogg då jag ligger på samma besöksantal hela tiden nästan. ngn mer eller mindre.


MM ligger nu i soffan eller ja halvsitter med fötterna soffan och har det ganska obekvämt men samtidigt skönt men stramar i höften lite men gör inget ska till Tunisien igen så fort bilen är såld och planen flyger igen:-)
Ska minsann unna mig massage och allt igen. Sen blir det nog så att vi gifter oss om vi får ihop det med papper och pengar och allt. Blir isf han jag hans kompis och en syrra tror jag vill de andra med får de men har inte råd bjuda ngn. Sen vet jag inte hur jag sak göra med Alva men klart följer syster/rar med så har jag barnvakt där de dagar vi åker iväg till hans familj och lite sånt. får se hur man löser det eller så kan hon kanske vara hos sin far då?


ja blir säkert väl om vi kommer så långt. Är helt svullen idag pga halsen verkar som det spritt sig till båda sidorna av svalget nu så blir till ringa tidigare på onsdag än jag gjorde idag. ringde försent fannsinga tider kvar :-(

men men ja penicillin kanske sen då vi får se.


Ha en bra kväll allihopa nu ska jag gå lägga en sax och nyckelknippa i fönsterkarmen se om jag hittar mitt måttband



Av Sara Ehn - 5 januari 2009 09:41

Somnade visst ifrån igår:-(
Men tar vikten i morse ist 101,5 måttbandet har jag städat bort så blir inga nya mått idag. eller ja beror på om jag hittar det.


Här sitter jag med halsont verkar nu sprida sig till andra sidan halsen med så får nog ringa VC på onsdag, idag är ju kört redan för att läkartid men onsdag får vi se. ör tom ont på utsidan nu. Vita fläckarna sprider sig.


Igår var Alva 2½ år exakt föddes 00,21 vägde 2600 var 48 lång. först nu jag verkligen börjar fundera på vad som hände och allt sånt. Och komemr aldrig glömma förvirringennär de på kvällen 21,30 kom sa att Alva skulle ner till NEO-avd och jag tog henne i täcket och följde med ner. SSK fick tom lämna rapporten bara för att fälja med mig ner var så akut och hon visste ingeting mer. Därnere tog dem henne lade på värmebordmed värmelampa och satte sonden i näsan. Sen skulle jag amma och det gick bara inte hon ville inte ta nappen kämpade i två timmar tills hon tog den. Innan dess hade de spolat magen på henne för få bort gammal fostervatten. Iaf satt därnere med henne i famnen i två timmar för få henne lugn men bara skrek och ville inte äta. När klockan blev halv tolv så gick jag upp till BB Alva hade fått mat via sonden och somnade tillslut. Jag var välkommen ner efter frukosten. Sen var det bara ner amma varfjärde timma. Hur orkade man eg? Bo på två olika avd?
Tills lsut fick jag ju rum därnere men kudne ff inte amma kunde inte ens pumpa ut tillräckligt till sonden. Tuff tid och han inte ens komma hem förrän det knacka på dörren.



Ja snart dags prata med chefen igen och tvättar samtidigt sen måste jag gå öpa mer "mat" till mig själv

 ha en bra dag

Presentation

Omröstning

Vilket djur skulle du välja att vara och skriv sedan motiveringen i KOMMENTAR?
 Domherre
 Råtta
 Påfågel
 Pingvin
 Höna
 kolibri
 Isbjörn
 Kopparorm/snok
 Koala
 Schimpans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards