Alla inlägg den 18 oktober 2008

Av Sara Ehn - 18 oktober 2008 17:57

Japp fick sms från HIchem förut. Han har militärtjäsntgöring 6 nov och 21 dagar fram. Lagom tills jag skulle kommer får fyra dagar sen åker han. vad ska jag göra då? bo hos hans föräldrar och sen ta mig från dem till monatsir själv?
Ska ringa Apollo på måndag och se om man kan få hjälp och ev fytta fram resan en vecka eller få hjälp där med transfer. Ingår ju inte  i min resa tyvärr.


Känns rätt pissigt just nu men det ska lösa sig på något sätt. måste lösa sig. Kan inte avboka resan heller som det är betald och klart är det med.
Någon som vet vad man kan hitta på?

varför ska det alltid dyka upp problem när man tror att allt är på god väg lösa sig?
varfr är jag född med denna otur eller tur. Ja ibland känns det som tur att ha otur för för varje motgång jag får bli jag starkare. och jag har haft många motgångar och det gör att jag idag ser lösningar ist för problem. Men de suger när man precis får reda på det dock. men ha rhunnit msälta och ska nu lösa detta på måndag. Mellan dagis och lägenhetsmöte och allt som sker.


Ska gå lösa eller hur?
jag ska  ner till hichem det bara är så.


Ha en fortsatt bra helg dags gå ner laga lövbiff med vitlökssmör och bearnaise sås och spinnpotatis av något slag vad någon nyhet så hoppas den är god.

 

Av Sara Ehn - 18 oktober 2008 16:02

 Japp idag var jag och Emma och övninskörde Alva satt i bak och skrattade och hade skoj åt alla oplanerade stopp som blev och så. Efter vi kört lite åkte vi hem åt och sen tog vi en tur till Hornborgasjön och gick lite med blåste så in i den så blev bara en snabb promenad men Alva lyckades hitta en koblajja iaf. Så blev peta med en pinne och sen kom äntligen stolskyddet på så nu blir det mindre sand i sätet.


Verkar som vi får bo hos Hichems föräldrar dyrt med lgh iaf för min plånbok och hans med. Men han vill ehlst hyra lgh så vi kan bo i samma rum. Kan vi ju inte göra om man sk aho hos hans föräldrar kan heller inte ha vilka kläder som helt och inget pussandes framför dem. Men bättre bo där kanske ta dasgturer lite varsom då kunna göra vad vi vill. Sen kanske man kan ta en dag i Sousse och en dag i Tunis och sen finns öken och bergen vara i behöver ju kanske inte vara hos dem hela tiden. Kan ju faktiskt hitta på saker själva.


Vore kul och bo där dock se verkligen hru det fungerar i Tunisien. Ser man ju inte om man ska bo i egen lgh. blir ju annat då plus att hon kan laga muslimsk mat kan inte jag. har ju mjölk i det mesta nästan. redningar gör man ju oftast på mjölk eller grädde. iaf jag när Alva ska äta.


Får se hur det blir.


Ska ner baka med Emma tror jag om hon ff vill tror minsann hon fick besök nyss.



Grattis Anna, Dennis och Lilly till pojken!

Presentation

Omröstning

Vilket djur skulle du välja att vara och skriv sedan motiveringen i KOMMENTAR?
 Domherre
 Råtta
 Påfågel
 Pingvin
 Höna
 kolibri
 Isbjörn
 Kopparorm/snok
 Koala
 Schimpans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards