Alla inlägg den 6 oktober 2008

Av Sara Ehn - 6 oktober 2008 16:24

Pratar nu med gamla klasskompisen Lee. Pratar om uppehållstillstånd och allt sånt.  vad som krävs och vad man kan göra och sånt. tre månader kan Hichem bo här om han får igenom schengenviseringen. Inte fel alls det:-)

pratar lite annat med förstås med.

någon som vet vart min Alva tagit vägen har fått hem en hungrig tjej idag. åt först bra på dagis, sen två timmar senare åt hon två tallrikar med spaghetti och köttfärssås. och efter dte en tallrik glass först medan jag pratade med länsföräskringar så åt hon upp min glass med:-)

Ska bara skicka in kvitto och kontonummer så kommer ersättningen till mig sen för stolen.

Känns bra det.

 skönt få dte klart

Av Sara Ehn - 6 oktober 2008 10:34

Hejsan har läst din blogg lite granna å vill å måste bara få säga att lägg ner den där killen!! Allvarligt.... han ringer för att säga till dig att han skall förlova sig med sin kusin å sen INTE ?Hur seriös är han då? + Hur vet du att han inte förlovar sig i alla fall ? Eller redan är det ? Snälla det osar ju skumt över hela situationen...Å hur ska det ens kunna hålla med så långt avstånd....Har själv bott utomlands så jag VET vad ja snackar om...Visst spänningen är nått helt annat med en människa från ett annat land men nej det är inte värt det...... å du har en dotter med, nog för att man vill ha en partner men ska hon få lida (för det får hon) för att du mår dåligt mellan varven för en människa där borta !!! Det finns nog med Män som vill ha en Singel mamma här i Sverige med...../ Ninna



Ninna: varför skulle Alva må dåligt över jag har HIchem därborta? inte ås jag mår dåligt för dte varje dag var en dag nu som dte var så.
Jag mår piss för att min fd misshandlat mig och är extra känslig vad gäller killar just nu. Jag har aldrig trott detta skulle fungera fullt ut men vi ska ses en gång till så snart vi kan och då får vi se vad som sker efter det. Varför klanka ner på mig för jag valt njuta av något så länge det varar.

Att Alva får lida är och ta i tycker jag. Inte så att jag när jag bor själv kommer strunt i henne för jag är ledsen. Nu kan jag lämna henne till mormor eller moster det lider hon inte för.

 Ang hichem så mår han dåligt över detta som jag skrev igår? ja ngn dag iaf. Och sker det en gång till så är det slut helt. men jag kämpar i mitt liv ger inte upp bara för en motgång. hade jag gjort det så hade jag inte suttit här idag. Han har ingen flickvän eller är förlovad det vet jag idag.

Motgångar i livet är något som jag alltid tampas med. mobbing, misshandel, psykisk och fysisk, sjukdomar, jag har alltid något spm hindrar mig från att vara fullt ut lycklig, frisk och glad jämt. Jag är alltid sjuk dag ut dag in. Därav låter jag mig vara olycklig ibland när jag känner på mig det leder till något bra. Detta har med ödet och göra. jag tror på ödet och allt sker för en anledning. varför fick jag mod den där tisdagen i Juli åka till polisen och göra anmälan? sen en knappa månaden efter åka på semester få massage som släppte alla knutar. Sen träffa Hichem som jag ff har kontakt med. samma när vi beställde massagen, fick en tid samma dag. jag tror strongt på ödet och på Gud det är något som hjälper oss och leder oss rätt. Gäller bara lära sig följa det våga lita på det.


Däremot har jag lärt mig hantera det svåra i livet. Jag vet hur jag ska göra för må så bra som möjligt. För att ens förstå mig måste man känna mig. det jag skriver i bloggen låter ofta galet i andras ögon jag är så nere och jag ska ta rycka upp mig. jag ska dumpa den enda människa som får mig le just nu (förutom Alva) han har lärt mig skratta, bara det är väl värt något. npgot att kämpa för.

veronica är också sådan berikande människa i mitt liv. hon lär mig också skratta även om vi nästan aldrig gör det då vi pratar mycket allvarl men när vi kommit ur det så kommer vi nog kunna skratta rejält.


man måste lära sig att det finns olika kulturer och olika människor här i världen och alla har inte samma nivå på acceptens gällande den andra.

Jag vet att det Hichem inte gjorde är snällt men han mår dåligt över det och det räcker för mig veta att han ångrar sig och inte kan sova om nätterna på grund av detta. Han vet vad som händer om han gör det igen.


dags fika lite förmiddagsfika innan föröska jobba igen en sväng

Presentation

Omröstning

Vilket djur skulle du välja att vara och skriv sedan motiveringen i KOMMENTAR?
 Domherre
 Råtta
 Påfågel
 Pingvin
 Höna
 kolibri
 Isbjörn
 Kopparorm/snok
 Koala
 Schimpans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards