Alla inlägg den 9 september 2008

Av Sara Ehn - 9 september 2008 16:21

Jag tror inte det.
Pratade med dietisten idag. Eg ledig men var inen ändå kolla svararen och ringde då upp mig.
Hon sa att jag inte ska räkna kalorier utan när de är såhär stora så viktigaste att dem växer på längden. Så Alva som nu växt två cm på dryga månaden mår jättebra och är energisk och pigg.

Men hon skulle skynda på läkarbeösket lite sen de dagarn hon vägrar äta ska vi ge hela tre näringsdrycker. Idag har hon ätit en halv fläskkotlett och en halv potatis. med sås och 2 cm morot.  en dl yoghurt på morgon med, Inte mycket men chokladbiten hon fick sen ger ju lite med. Ska äta ikväll med eller iaf erbjuda det är allt vi ska iten göra mer än erbjuda. Sen får man ibland ge henne mat medan hon springer fram och tillbaka. som idag men sker inte alltför ofta har inte skett tre ggr i hennes liv än.


Jag känner mig helt lugn nu kan jag släppa vikten och bara se till så hon inte slutar växa på längden. ett bekymmer mindre.


var ute cykla med henne idag med sprang runt i kyrkoparken lite. Men dock inte till utgrädvningarna. Som förresten är nominerade till ngt kulturpris.


dags kolla dagens jobbansökningar. Se om det finns ngt söka.




Av Sara Ehn - 9 september 2008 10:56

Therese:

 gått ner i vikt har jag men bara ett halvt kilo :-)

charlotte: tack vad glad jag blev nu


Ja skenet kan bedra men tror jag ser smalare ut bara för jag är gladare och orkar faktiskt sträcka på mig mer nu.
Men ska faktiskt börja med Gi här nu eller ja mamma ska börja så får vi andra göra det med. Så nu ska här bli viktnedgång. Ska även börja gymma igen och simma. Efter massagen i Tunisien kan jag tom cykla och gå i flera timmar utan få problem senare. kan tom hålla ganska hög fart. Vilket jaginte kunnat på flera år.

Så nu ska här förädnras hoppas jag.

Fick sms från min älskling inatt med.
han ska köpa ny mobil så fort han får sin lön från hotellet. gud vad jag saknar prata med han. 



Sen vet jag inte om det var fullmåne inatt men är känslig för det och vaknade kl 02 (efetr sovit 2 timmar)med magont ont i knäna, armbågarna och händernas leder. somnade om vid halv fem( när pappa gick upp) och när Alva sen vakna vid halv sju ville kissa orkade jag bara inte, fast första gången hn sa till på morgon. Men efter fyra timmars smn var jag så trött att jag bar sa sov lite till. Sen osmnade jag igen. Vaknade en timme senare av Alva som la sig bredvid mig sen halv sov vi en timme så inte mycket sömn. Alva har sovit oroligt med pratat med sin pappa i drömmen väckte mig gav mig mobilen sa pappa inger. Sen somna hon om. Så har hon hållt på hela natten nej näpp (=nej du är knäpp) inte nog med att hon pratar hela dagarna nu hon pratar även i sömnen. Ska bli skönt få delade sovrum sen.


har förresten bestämt mig om jag får ska Alva ha ljuslila rum vid sängen ska det målas med svamp silverförgade stjärnor. tror jag. beror på om man får. Kan göra dem själv dock så jag får dte osm jag vill ha det.


mitt rum ska vara brunt och hallen vill jag ha grå. vardagsrummet blir nog brunt det med. Om jag hittar snygg brun. inte för mörk men inte för ljus heller. Ska vara snygg brun. det är svårt så får se hur det blir.


Ska ju träffas om två veckor kolla igenom det med hyresvärdarna.


Nu ska jag vila medan mamma, Sofia och Alva är inne i stan.



Presentation

Omröstning

Vilket djur skulle du välja att vara och skriv sedan motiveringen i KOMMENTAR?
 Domherre
 Råtta
 Påfågel
 Pingvin
 Höna
 kolibri
 Isbjörn
 Kopparorm/snok
 Koala
 Schimpans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards