Alla inlägg under december 2008

Av Sara Ehn - 22 december 2008 13:04

Ja var på vårdcentralen med Alva idag, Doktorn var lugn och bra

och märktes Alva varit medom detta innan

bara de tog fram stetoskopet tog hon sig för bröstet och

drog ner tröjan. När vi skulle kolla öronen så visste hon med tog händerna för öronen. Känns inte bra som mamma att ens tvååring kan detta. Sen var dte dags för provtagning och samma där knöt hon handen och gömde den bakom ryggen. men fick fram den och tårarna spruta på henne men satt stilla under själva provet så hon visste ju om att det går över. Men ville absolut inte ha leksak med sig hem. Sa hejdå så fort provet var klart.

 Tillbaka till läkaren igen som skrev ut mollipect mot hostan och ögondroppar som jag inte kan namnet på. mollipecten ska tas tre ggr om dagen ögondropparna 5 ggr. plus inhalera pulmicorten två doser på kvällen. Ska väl hinna laga mat och idag tvätta med fullt upp idag med andra ord.


Btw i am not singel i know i wrote it some days ago.

 Hichem and I had a long talk yesterday

and he said that he was jealous thats ok,

  but he thought i would cheat on him

when thomas comes 25-28/12.

Bcz his last girlfriend cheated on him.

And he said stuff to hurt to made me broke up with him.

 but then i got sms and call from him asking how we were so i got confused.

 Anyway, we are together and it feels more strong

 after this "fight" i don´t know what to called it.

 His mum told him he was stupid letting me go bcz he think stuff that would never happen.

So she likes me. i am accepted by her.

 Even thou i never met her.

That bcz he said i dont smoke, i dont drink,

 i have a child and can take care of myself

 so i dont depend on him.

 As long as we come visit sometimes and

 he doesn´t forget her she will be happy if he happy.


imorgon blir det toppning av håret och inköp av cambridgekuren. Jag och Therese ska starta efter helgen och peppa varann jag har dock antal kilo mer henne så kommer få det ltie tuffare men nu ska jag lyckas ska gifta mig smal har jag betsämt.


Av Sara Ehn - 21 december 2008 17:25

Japp nu är datorn installerad samt bredbandet så nu kommer nog blogginlägg komma lite oftare iaf. Mest stolt över klarade detta helt själv. fick igång trådlösa utan problem och bärbara datorn med. Så nu kan jag iaf lyssna på musik på youtube och sitta blogga och lite annat inte bara kolla på DVD film ¨på 16"tv i som måste stå i soffan pga man annars inte ser vad som sker på bilden.


Tv kommer komma igång imorgon och telefonen vet jag inte men än så länge fungerar ju den fasta så går ju ringa iaf,
Sen hoppas jag syrrans sambo kan komma på torsdag fixa telia smart tjosan. det trådlösa som du måste ha sladdtill allt utom bärbaradatorer typ.


Dags fixa kvällsmacka till Alva. Ville inte ha min goda wok idag kyckling nudlar och wokgrönsaker, Älklingsmaten min. Men höll på mig kunde få plats med maten i mina händer. Så dragit ner på maten och kör mer GI mat för dte mesta så två rätter varje dag då alva ska ha energirik jag mindre.


Snart dags börja gymma igen och på tisdag ska det beställas cambridgekuren visade sig min frisör är konsulent så ska snacka med henne när jag ändå klipper mig på tisdag.

Ha en bra kväll alla

Av Sara Ehn - 20 december 2008 18:59

Ja var i stan med mamma, pappa och emma idag. Kom hem med en bärbar dator och en 32" LCdtv. Känns helt ok linne och jeans med.-)

Så ska bara llt installeras. tv dator biosystemet bredbandstelefonin och Telia smart. Ja vad skoj men ska se om syrrans kille kan hjälpa mig ngn dag. Måste ju ha det fungerande.

Men har jag allt iaf bara installationen kvar.


Singel är jag med. Hichem hade ltie vsårt acceptera att jag och T ff har den kontakt vi har och att han ska komma bo hos mig några dagar men har ff kontakt så när jag åker ner nästa gång ska vi ses ta en kaffe eller så.


Nej nu ska jag vara utan kille ett tag. Ändra mitt utseende radikalt. och hitta mig själv igen. hitta jobb hjälpa Alva med allt som sker med henne nu med special pedagoge och så. Matsituationen

dags för BVC den 8/1 nu så får se om vi kommitupp ngt i vikt eller inte. vore kul om hon kunde ökat ltie iaf. 100 g räcker. Ska även prata med dietisten efter det mötet se hur man ska hantera henne.

Men allt ska nog lösas sig i slutändan


ha en god jul om jag int ehinner skriva innan dess

Av Sara Ehn - 17 december 2008 17:50

Äntligen har man några tusen i inkomst varje månad nackdelen är man måste börja betal barnomsorgen:-) Iof bara trehundra så inte direkt mycket så gör inget. nästa vecka har Telia sagt jag har leverans på telefon bredband och tv så mån-onsdag är jag inte nåbar. men sen ska jag iaf ha det i lgh sen att hjag varken har dator eller vettig tv är en annan femma men det löser sig nog på onsdag dator kan man alltid låna en här förhoppningsvis.
hemmabiosustemet kom med hemleverans! häromdagen. hemleveran i stan när fick man det eg?
alla andra paket har man fått gå till munken eller pressbyrån hämta.

Fick världens bästa julklapp häromdagen. Ett paket till mig och Alva från tuniisen. Alva fick en liten nalle. Jga fick fyra nyplockade oliver i en liten ask, sa en dag visst jag gillade oliver så skicka han lite. tre sidor långt brev om hur mycket han älskade mig och ser fram emot gifta sig i vår och komma hit i sommar. samt jasminte utan smak och med mintsmak. Så gott så ser ltei mysko ut lägga ner hela kvistar med blad men sött utan vara sockersött.


Ska nästa gång ta med mig Alva ner samt syrran med som ltie barnvakt ibland och vittne. Hon sa hon ville iaf. Så får hon stå för det.


nej dags återvända till det jag skulle göra kolla mailen och lite jobbsökande


Ha det bra  

Av Sara Ehn - 13 december 2008 15:08

varit en sväng med Alva i Lidköping kollat idag.
Lånade mamma och pappa bil sen följde jag med mamma hem då hon jobbar delad tur får vi skjuts tillbaka med.


Annars flyter allt på och a.kassan är igång och allt känns bra i lgh och giftemål och allt,

Snart sommar hoppas jag.
Annars inte så mycket nytt som hänt ska köpa mig en dator i julklapp så återkommer mer regelbundet efter jul sen :-)

Av Sara Ehn - 4 december 2008 17:12

var man hos föräldrarna på besök och passar på använda datorn lite.


har en sak tillkänngiva. Inom ett år kommer jag nog vara gift och ha min man här i sverige. Giftermålet i sig är bara en formell sak fungerar det iten flyttar han tillbaka och fungerar det bra gifter vi oss igen häri sverige.


Detta är som sagt var bara för er som läser min blogg. Inte ens för anhöriga helst.
Men bestämdes igår iaf. Det blir nästa gång jag åker ner sen kommer han hit i sommar som det ser ut. då vi hade lite oense om en sak han tyclte jag nonchalera på ett sätt som han inte gillade men vi pratade och det löste sig. Han kände som att han inte var hos sin familj utan på besök hos sina föräldrar.

Så igår bestämde vi oss då vi haft våra diskussioner om lite olika saker men ändå alltid löst det innan läggdags.


Alva ska få träffa en spec pedagog med för kolla om hon behöver hjälp med något.


annars fyter allt bra har fått ett bra bud på bilen med 145000 så om han hör av sig igen är bilen såld. Ingen tvekan om det.


Ha det gott

Presentation

Omröstning

Vilket djur skulle du välja att vara och skriv sedan motiveringen i KOMMENTAR?
 Domherre
 Råtta
 Påfågel
 Pingvin
 Höna
 kolibri
 Isbjörn
 Kopparorm/snok
 Koala
 Schimpans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards