Alla inlägg den 22 december 2008

Av Sara Ehn - 22 december 2008 21:15

Alva har precis somnar jag sitter med mitt jasminté med mintsmak. Så gott dock lite jobbigt med alla stjälkar och små blad som är i vägen. Men så underbart gott. avslappnande och lite småsött så räcker med lite och lagom på kvällen  innan man ska sova. Synd bara så långt bort man köper det. Finns säkert i sverige med men inte samma helt fullt ut. sen är det nog godare bara för han köpt det till mig får nog be han skicka ett brev med lite mer té i när dte börjar sina.


Imorgon ska ja som sagt klippa mig vet ej hur men det löser sig. Efter det ska jag gå till mammas jobb hämta bilnyckel låna deras bil lämna av alva i Varnhemhos syrran sen åka själv intill stan de ni inte ofta man kan göra ngt sådant längre. FÅ lite ensamtid såhär. Sen ska det skickas in papper till FK och FP med. Ska ju ha ut lite dagar nu när hon är hemma. Så blir nog väl.


Dags sippa(heter det så?) det sista téet sen krypa ner i sängen läsa millenium serien vidare. Så bra dock lite tjocka böcker så man får itne vara trött gör ont få dem i pannan för man somna med dem i handen.



Av Sara Ehn - 22 december 2008 13:04

Ja var på vårdcentralen med Alva idag, Doktorn var lugn och bra

och märktes Alva varit medom detta innan

bara de tog fram stetoskopet tog hon sig för bröstet och

drog ner tröjan. När vi skulle kolla öronen så visste hon med tog händerna för öronen. Känns inte bra som mamma att ens tvååring kan detta. Sen var dte dags för provtagning och samma där knöt hon handen och gömde den bakom ryggen. men fick fram den och tårarna spruta på henne men satt stilla under själva provet så hon visste ju om att det går över. Men ville absolut inte ha leksak med sig hem. Sa hejdå så fort provet var klart.

 Tillbaka till läkaren igen som skrev ut mollipect mot hostan och ögondroppar som jag inte kan namnet på. mollipecten ska tas tre ggr om dagen ögondropparna 5 ggr. plus inhalera pulmicorten två doser på kvällen. Ska väl hinna laga mat och idag tvätta med fullt upp idag med andra ord.


Btw i am not singel i know i wrote it some days ago.

 Hichem and I had a long talk yesterday

and he said that he was jealous thats ok,

  but he thought i would cheat on him

when thomas comes 25-28/12.

Bcz his last girlfriend cheated on him.

And he said stuff to hurt to made me broke up with him.

 but then i got sms and call from him asking how we were so i got confused.

 Anyway, we are together and it feels more strong

 after this "fight" i don´t know what to called it.

 His mum told him he was stupid letting me go bcz he think stuff that would never happen.

So she likes me. i am accepted by her.

 Even thou i never met her.

That bcz he said i dont smoke, i dont drink,

 i have a child and can take care of myself

 so i dont depend on him.

 As long as we come visit sometimes and

 he doesn´t forget her she will be happy if he happy.


imorgon blir det toppning av håret och inköp av cambridgekuren. Jag och Therese ska starta efter helgen och peppa varann jag har dock antal kilo mer henne så kommer få det ltie tuffare men nu ska jag lyckas ska gifta mig smal har jag betsämt.


Presentation

Omröstning

Vilket djur skulle du välja att vara och skriv sedan motiveringen i KOMMENTAR?
 Domherre
 Råtta
 Påfågel
 Pingvin
 Höna
 kolibri
 Isbjörn
 Kopparorm/snok
 Koala
 Schimpans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards