Alla inlägg den 26 december 2008

Av Sara Ehn - 26 december 2008 21:59

Fick man sms om att återigen är bakslag måste hitta massa pengar. kanske är bäst han gifter sig med någon rik engelska och sen kommer till mig efter ett år. så trött just nu på allt. Inte på Hichem eller det det är bara positivt förutom pengarna då. Hur en arb lös ska få ihop alla de pengarna är svårt men bara hitta ett jobb på ett bra hotell med mycket dricks. Sen om jag få rjobb kommer jag hjälpa tillså gott jag kan.


Besöket a T bröjar nu gå mig på nerverna varför kan han inte bara försvinna nu. kom ihop ikväll om ingenting alls eg. Hur orkade jag stå ut i flera år eg?
nu klarar vi inte ens två dygn ihop. bara tjafs vi som hade köpt chips och cola skulle ha det trevligt ja det är borta nu ska bara skriva klart detta sen gå lägga mig. Så får vi se hur det blir imorgon. vet inte om jag fixar två dagar till alltså sista gången han kom hit tror jag. Iaf för så lång tid. Det var jobbigt och jag kan inte ringa till Hochem berätta heller om det. Mår han bara dåligt med över att jag mår dåligt. Kanske ska avsluta Hichem och T allting Ge T Alva och glömma allt som varit. flytta till en liten etta och skita i allt och alla. Lättare så sårar men inte och såras inte heller.

Allt prat om pengar gemensam vårdnad gör mig så trött. hur ska jag orka imorgon? vill bara gråta och sova just nu. somna i någons armar men vems? har ju ingen jag kan tala med, ingen gå till ingen alls just nu. Allt är bara fel och helvete just nu. ska nog avsluta med Hichem. Äveno m man verkligen älskar någon kan man inte orka hur mycket som helst. Just nu prioriterar jag mig själv och Alva. Ingen annan. ingen ska komma mellan oss två inte ens hennes pappa just nu.


Hör nu hur han snackar skit om mig i telefon. Han döljer inte det iaf. Synd bara han är en sådan idiot som han är.

Ja jag är sur varför komma nu vilja ta ansvar när man inte gjort det innan? var var du alla läkarbesök? alla BVC besök? matsituationen varför hjälpte du inte mig när vi bodde ihop? Alla dessa varför? komemr jag någonsin få svar?
kommer du ta ditt ansvar om vi skulle dela på vårdnaden omdu flyttade närmare? Skulle du våga hå¨lla fast din dotter när hon ska ta prover och kolla öronen? samtidigt som hon illvrålar och tårarna sprutar? kan du ta febern? kan du ge ALVEDON?


Önskar baar jag kunde veta allting innan man gjorde sina val. Just nu vill jag ändra hela mitt liv. Ta Alva flytta någonstans där T inte kan nå mig. Starta nytt liv utan någon gammal bekantskap?

Skulle man våga? Skulle man få skit? familjen då? de har ju äntligen fått Alva nära sen flytta på henne?

Så många frågor inga svar. kommer väl aldrgi få svar då jag är feg och svag och inte orkar ta några fel beslut. Jag är inte så stark, inte än.

Önskar bara alla allt gott på min egnabekostnad ibland. Men orkar inte bry mig om andra just nu inte hjälpa inte något. Jga har fullt upp med att överleva. Jag vet att jag spelar glad och bekymmersfri, kanske borde lära mig visa mig svag ibland med? men hur gör man?

ska ta mig en lång funderare på detta nu medan jag ligger i sängenförösker somna. Antar blri en hel del lästa sidor i millenium serien män somhatar kvinnor tror jag den heter, Tog bara en bok av dem har ju alla tre.

ha en bra natt alla

Så hoppas jag jag kommermå bättre snart. Kanske Han åker hem imorgon vi får se.

God natt iaf

Av Sara Ehn - 26 december 2008 13:13

shit var kallt det är men så gôtt ute. Frost och vitt ute mysigt. Var handla lite proviant inför helgen. Ska ha lite myskväll med Alva ikväll. Kyckling eller kebab det ena blir idag det andra imorgon. Lite pommes till. riktigt onyttigt om man säger så.


Sofias Anders skulle komma fixa tv på fm men får se om han hinner middag ikväll. men tv fungerar iaf så kvittar eg om han kommer eller ej.

I eftermiddag ska vi ta en promenad kolla på änderna


Sen ikväll ska jag få reda på vad Hiche haft för sig han varit iväg idag långt bort var +1 i Tunisien så kallt tyckte han :-)

lite nyfiken på vad det är han har för isg milt sagt vet har ngt med papper göra men vad??
får sms ikväll om det så bara stå ut antar jag,
gillar inte vara nyfiken men är det så får väl vänja mig vid överraskningar. Han är lite sån hichem.

ha en fortsatt bra dag

Av Sara Ehn - 26 december 2008 09:33

ja t kom igår därav ingen bloggvar fullt upp få alva slappna av hon ville visa pappa allt. De leker just nu i hennes rum och ja hon leker ff jag får också vara med nu. Nu kommer hon hämtar mig vi kan leka nästan en timma utan jag måste gå. så hon börjar släppa inmig i hennes liv nu. Kanske inte behöver gå till spec pedagogen iaf. Stor skillnad nu kanske har hon sett hört mer av det somvarit än vi trott? det har gjort henne orolig. nu när vi mår bättre och hon ser att vi inte är arga utan kan kramas när vi ses och prata och honf år vara med. Kändes som både hon och jag slappnade av. Kanske har hon varit orolig för allt. rädd för att leka om vi skulle bli arga?

Dåligt samvete från min sida? Ja absolut jag har inte orkat/unnat se detta tidigare. Senaste året har varit helvete rent ut sagt och har man haft ork leka så han alva ofta stängt den dörren. vilket gör man blir rädd för att försöka då det sårar en så mycket bli utstängd. Se henne leka med andra vuxna går bra men inte mamma. det är svinjobbigt. Jag tänker stå för detta. Jag vet och många somkänner mig vet att jag fokuserat mycket på hennes vikt och mat och haft förlossningsdeppression och inte orkat leka lika mycket som jag borde. Men nu mår jag bra. Alla känslor för T är def bprta känns som vänner inte bra vänner men vänner och dte räcker för mig.

Fick lite korta sms från Hichem igårkväll efter jag sms:at han brukar höra av sig först men skicka för kolla och han var kort. Så skickade sms i morse där jag förklara hur jag kände och allt sånt och det fick honom mår bättre iaf sa han. men han tycker det är jobigt och det skulle jag med tycka. Känner faktiskt av lite svartsjuka ibland. Det är bra för mig våga känna man är rädd för att förlora någon. Det betyder han rivit en bra bit av min dundertjocka mur. Thomas fickmig känna att jag är ok. Men jag stängde ute han rätt bra. Hichem däremot river ner de flesta brickorna i muren. Han får mig gråta inför honom av glädje och när det är jobbigt, han bara smeker håret och lugnar mig tills jag somnar. Han får mig känna på ett sätt jag aldrig kännt innan. Både vad gäller honom och Alva.


Nu sak vi ta å oss kläder gå mata änderna och handla lite mat.


Presentation

Omröstning

Vilket djur skulle du välja att vara och skriv sedan motiveringen i KOMMENTAR?
 Domherre
 Råtta
 Påfågel
 Pingvin
 Höna
 kolibri
 Isbjörn
 Kopparorm/snok
 Koala
 Schimpans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards