Direktlänk till inlägg 5 april 2008

morgonstund har guld i mun

Av Sara Ehn - 5 april 2008 07:15

jaa så känns det lite idag, Igår efter middagen orkade jag bara inte plocka me disken så ner i diskhon med löfte om att ta den idag. Sagt och gjort är redan klar med den biten nu. var helt slut igår efter varit iväg frånklockan åtta till ett. det var frisör. läkarbesök, optikerbesök och bilen skulle få nya däck och fälgar sam hjulinställning, dyr historia.


Men det gick bra Alva var ås duktig så fick sin första fika med på christins. inte smakbit av mitt utan fick en egen kaka tom. fin i håret blev hon och glasögonen är utprövade efter mycket om och men och mutor med choklad och leksaker. Jag hitta nya till mig med, ett par D&G med rosa på sidan.  Vil ha vill ha vill ha. Men räcker med köpa ett par glasögon dyrt lägga ca 5000 just nu när fälgar är köpta. Generösa landstinget bidrar ioff med 450:- på alvas men är ju itne så mycket när glasögon går på ca 2100. så blir slutsumman 1600 ca. detta får vi punga ut med medan pensionärer får isna gratis nästan. Vilka syn behöver räddas mest egentligen??
bättre de får 450:- och barnfamiljer lite mer.
Missunnar de inte alls klart de ska få bidrag de med. Men kanske är bättre satsa mer pengar på barn som sen kanske med behandling av glasögon kan slippa det ett tag framöver sen.

 svår balansgång med vilken man ska satsa på. Bättre om det vore prövning på det. Men blir himla massa papper istllet.


Nu lämnar vi det.


Snart dags äta frukost här verkar som de är på väg vakna mina sömntutor.

kanske ska åka köpa lite frallor?
vore gott. lite cappucino pulver med. Var längesen man drack det här hemma.

Själv ska jag försöka iaf. börjar känna av medicinerna lite nu igen. igår var en hemsk dag. kallsvettas och ångest hela morgon nästan. kändes som man kommit in i klimakteriet nästan. eller höggravid. fast en önskedröm vara det. blir inga barn här inte på ett tag.


men vore kul med syskon men vet inte om jag vill riktigt än.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Ehn - 12 mars 2009 14:50

kommer inte ha kvar denna utan gå till www.nyatidernyttliv.blogspot.com Om ni vill fortsätta följa mig. Den bloggen är kopplad till mobilen näligen och oteknisk som man är så ändrar jag inget utan fortsätter där istället bara. Så sista inlägget i den...

Av Sara Ehn - 10 mars 2009 17:40

Jga vet att ni finns där även om ni inte skriver här så har jag fått SMS och via MSN kommentarer och jag vet ni finns där. Men vissa saker har jag svårt prata med alla om. Detta pga av folk sagt de förtsår och att det måste vara så jobbigt det jag gå...

Av Sara Ehn - 9 mars 2009 21:26

det är påtis ons jag ska ha andra testet. Sen vet jag men känns bra iaf. Går inte detta så ja bara söka vidare.   Tvättdag imorgon, tandläkare, utv samtal sen kommer Emma med ev möte på dagis med på kvällen får se om jag orkar med det.   Lite seg nu ...

Av Sara Ehn - 9 mars 2009 13:28

Japp folkbokföringen ringde förut för kolla lite saker som namn och så. Det var helt ok de skulle skicka papprena idag så nu är det inget som stoppar oss. På måndag ska jag ha ett test. Går det bra börjar jag jobba på måndag:-)Känns himla gott. Så sk...

Av Sara Ehn - 9 mars 2009 06:30

vad händer på måndagar jo man börjar ringa alla sina samtal alla möten allting. Blåser ute så blir nog inget vidare cykla till dagis känner mig helt svimfärdig redan nu. Kanske ska ha Alva hemma men samtidigt måste hon iväg om jag ska kunna vila lite...

Presentation

Omröstning

Vilket djur skulle du välja att vara och skriv sedan motiveringen i KOMMENTAR?
 Domherre
 Råtta
 Påfågel
 Pingvin
 Höna
 kolibri
 Isbjörn
 Kopparorm/snok
 Koala
 Schimpans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards