Alla inlägg under augusti 2008

Av Sara Ehn - 27 augusti 2008 10:43

Ja det är vad jag vill kalla det som MY har skrivit.

Alva har det inte bättre hos sin far. Han lagar inte mat, har kanske varit på med på tre besök hos sjukhuset. kan inte duscha henne eller orsta tänderna på henne. Hon är det viktigt med att man sköter maten och tar henne på läkarbesök och sånt. Han jobbar så dumt att han iten ens kan lämna henne på dagis.

Så snälla förklara fö rmig varför hon skulle ha dte bättre hos honom som inte tvekar slå sin sambo. misshandlar henne psykiskt och fysiskt i flera år. vart går gränsen för att han inte ger sig på Alva när hon stökar ner och trotsar.

han har aldrig tagit hand om sin dotter mer än två timmar då jag varit i närheten. Sista tvingade jag han genom åka jobba och dte gick bra hade föberett mat så bara värma. Alla rutiner jag kämpar med Alva dagligen förstörde han på två dagar.


ensam vårdnaad innebär att jag har rätt ta alla beslut vad gäller Alva. DVS flyttanmälan, sjukvård alla "tråkiga" beslut. jag tar inte hans dotter ifrån honom. umgängesrätt har ignet med vårdnaden göra.

Gällande Hichem nej jag känner inte han aldrig påstått det heller. Det jag skrivit är att det känns somhan är en bra kille som tror på kärleken och respekt för andra. Och om vi fortfarande håller ihop om flera år såflyttar han hit.

T har sagt upp all kontakt med mig pga av jag träffat en mörkhyad. Ska Alva lära sig att inte respektera andra som ser annorlunda ut?
vart kommer vi ta vägen då ett samhälle utan respekt vad är det att ha?

för mig är respekt för människa och individen oavsett utseende och ursprung viktigast.
Jag ger alla två chanser. Man kan inte döma någon man vare sig träffat eller enbart träffat en gång. Alla är värda en andra chans. Tyvärr gav jag T fö rmånga chanser och sluta med polisanmälan.

ingen människa ska behöva växa upp med någon som slår eller hatar andra människor innan man ens träffat dem.


Respekt för andra och inte snacka skit det är viktigast, För om alla hade respekten så skulle det vara mindre bråk. Men kommer alltid finnas men genom att ändra vårat sätt tänka stå för det och få andra tänka om kanske vi kan tillsammans bygga en ny värld en där ALLA har samma värde även om man är förståndshandikappad eller färgad eller homosexuell. Om alla såg till insidan istället för utsidan skulle mycket ont försvinna.


Tänk på detta och tänk på hur Du lever ditt liv och dömer du människan bredvid i kön för att hon ser annorlunda ut eller tänker du hon verkar snäll?
tänk på hur du tänker om andra.

tänk sedan på hur det vore om alla tänkte så om dig?

Av Sara Ehn - 26 augusti 2008 15:51

Lena, för dte första kommer Han flytta hit om de ens skulle fungera mellan oss. Inte ås vi kan ses ofta direkt. Och jag har inget som helst intresse av flytta till Tunisien vill han det så får man göra slut. Han vill inte bo där och Alva kommer inte följa med mig ner när jag planerar åka ner heller.


Så angående kidnappning så lär det inte bli så då det viktigaste för honom är respekt.


Idag hjar vi farit runt i stan och handlat och 20 min efter vi kom hem kom första gånget gäster. och snart kommer andra gänget. mammas jobbarkompisar som kommer för att fira.


Jag är mycket bättre nu så länge jag äär tyst. Kan dock prata mer nu än innan.

imorgon kommer Hichem och jag prata på MSN han jobbade natt i natt så blev inget idag tar det imorgon. Längtar så.


nu ska jag prata lite med Veronica på MSN

Av Sara Ehn - 25 augusti 2008 18:59

Har haft en riktig pissdag idag, sovit kanske tre timmar inatt. Somnade inte förrän halv ett. var vaken mellan 2-4 sen vid fem börja Alva stöka så låg lyssna på henne lyfte mellan sängarna tills klcokan var sju vakna jag men låg tyst stilla till kvart i nio när Alva vaknar.
Har sådan hosta just nu så finns inte. Antibiotikan som börjar verka kanske vem vet?


Kaniten skicka sms utomlands heller. och numret jag har har helt plötsligt blivit ogiltigt. vet att Alva ändra något igår på den men hittar inga ffelaktiga inställningar så har blivit något galet.

Får maila istället.

Fick precis reda på att en kompis är gravid. vet inte om jag blir glad eller inte. Hon är väldigt jag jag jag. tro knappt hon frågat om vad osm hänt i sommar eller något. får väl åka dit gratta. Hon kom dock aldrig till mig på tre år häls apå därnere och priotera sin familj framför mig när jag var häruppe fast vi hade bokat tid.


T har börjat bråka inte säkert han skriver

på ensam vårdnad pga av jag träffat arab. hur djävla blåst får man vara. så arg på han just nu.

har även sökt två jobb idag coop och onoff. får väl se om det blir något av dem. man kan ju hoppas. Fick hjälp av Veronica(tack så mycket) Med CV och vad som ska stå.


nu är jag och Alva själva hemma. så hoppas det blir tidig kväll för henne.

Helt slut och inget tålamod alls kvar.


ska se omd et går söva henne redan nu.


H ade gott

Av Sara Ehn - 24 augusti 2008 11:27

Japp bilder från lobbyn på hotellet han ser så stel ut då mamma fick gå fram ta korten jag var förbjuden där. Kunde baar flirta på avstånd  då hans chef kommit på oss umgås mer än vad man ska göra.

får ju inte prata och han hade sett oss utanför porten och pratat med Hichem dagen efter om vart gränsen går. De är ju rädda vi utländska floickor ska ta med deras pojkar hem till oss. Vilket jag iof vill men var ju inte tänkt så.


Men har iaf bilderna mamma tog han är dock mindre stel än vad han ser ut vara. Blev väldigt nervös när mamma kom och managern stod bredvid

Av Sara Ehn - 23 augusti 2008 23:35

Japp mamma har haft sin lilla vickning idag och jag har inte hunnit sitta vid datorn.

Alva somnade i vagnen orkade bara inte ta bråket med henne. helt slut. antibiotikan tar död på mig snart. Trött men hostar mindre iaf.

Ska ringa Hichem säga godnatt snart. Saknar honom så mycket. Ska nog få råd åka ner i vinter tror jag ska bara önska mig pengar till flyget i julklapp. Ska spara dem så jag får råd.


Ska nog ha min semester på vintern ist för sommaren nästa år. alternativt bara ta någon vecka i sommar. Får se vad som händer.
Tror dock vi kan komma vara ihop ett bra tag.


Pratade med T igår och han verkar krångla lite med vårdnaden nu eftersom jag träffat Hichem hoppas han inte brkar mer. isf kan jag med bråka och jag vinner den då han har dålig kolla på vad som krävs med Alva  eftersom jag tagit största lasten jämt.

han vet ju inget egentligen om vad som händer med alla läkarbesök vilka prover eller något.


mm nu ska jag ringa min prins se om man kan säga god natt!

Av Sara Ehn - 23 augusti 2008 09:04

det var en helt vanlig inflammation så går nu på anitbiotika. Men kostade mig sammanlagt 300:- för lite hosta. Dyrt gå till läkaren allt han gjorde var lyssna i max fem minuter allt som allt tog det väl. Sen till apoteket hämta ut. man får ju inte sola när man käkar dte men hur stor chans är det man gör det nu?


Min nya fina plånbok jag köpte i Tunisien är sönder:-( fodret till alla mynt sprack. Får väl se om det går laga eller inte. hoppas dte gillade verkligen den. fast den bara kosta 10 dinarer ca 50 spänn.


idag ska jag prata med Hichem någon gång ikväll samtidigt som mamma har sitt kalas. kan vara skönt komma undan lite tror jag. Nu kan vi även skicka sms till varann min telefon var inställd på at tt inte ta emot broadcoast meddelande men nu går det. Lite lättare om man bara vill säga något kort som godnatt eller kolla läget. Slippe ringa.


dags kolla lite annat på nätet nu


Av Sara Ehn - 22 augusti 2008 14:27

15,30 ska jag vara hos läkaren på VC. Ska kolla upp min hosta jag haft länge nu är den ås illa så kan itne sova om nätterna och hostar så jag inte får luft eller tills det kommer upp. Så efter en veckan tjat insåg jag lika bra ringa sagt gjort ringde och fick sista tiden de hade. Så blir väl till få käka medicin nu då. eller om det är astman som kommit tillbaka vet ej. var skönt slippa den iaf den tid det varade.

Får väl gifta mig med Hichem bli gravid så den försvinner. Nej inte vandra in i drömmarnas värld. Vi tar en dag i taget. Men har fallit helt för han och han för mig tänker på mig jämt säger han och saknar mig och längtar till jag kommer ner. Ska vi hyra ngnstans bo bara han och jag efter vi varit hos hans familj.

ska spara ihop minst fyra tusen till biljetter samt lite annat med. som mat hyra och ja nöjen. vill verkligen åka ner imorgon. Hoppas jag kan få massa pengar i julklapp istället. bokar jag biljett direkt om det blir så.

Av Sara Ehn - 21 augusti 2008 15:56


  Jag har :

(x) snott den här listan från nån
( ) rökt en cigarett
(x) varit full
(x) varit kär
( ) blivit dumpad
(x) dumpat någon
( ) rymt hemifrån
(x) haft känslor för någon som inte känt samma sak
( ) blivit arresterad
( x) hånglat med en främling
(x ) gått på en blinddejt
(x) ljugit för en kompis
(x) skolkat
( ) varit kär i en av mina internetkompisar
(x) flygit
( ) ätit sushi
( x) varit i ett våldsamt förhållande
(x) tagit smärtstillande
(x) älskar eller saknar någon just nu
(x) legat på rygg och sett molnen flyga förbi
(x) gjort en snöängel
(x) byggt ett sandslott
(x) hoppat i en vattenpöl
( x) hoppat i en lövhög
(x ) åkt släde
( x) fuskat när jag spelat spel
(x) varit ensam
( ) somnat i skolan/på jobbet
(x) använt ett falskt id
(x) tittat på en solnedgång
( x) rört en orm
( ) sovit under stjärnorna
(x) blivit kittlad
( ) blivit rånad
(x) blivit missförstådd
(x) vunnit en tävling
(x) gått mot rött
( ) blivit avstängd från skolan
(x) varit i en bilolycka
( x) känt mig som en utstött
( x) dansat i månljus
(x ) hatat mitt utseende
( ) varit vittne till ett brott
(x) ifrågasatt mitt hjärta
( x) gått barfota i lera och pressat leran mellan tårna
( x) varit vilse
(x) varit på andra sidan landet
(x) simmat i havet
( ) känt som om jag håller på att dö
(x) gråtit mig själv till sömns
( ) lekt polis och rånare
( ) sjungit karaoke
( ) betalat för mat med bara mynt
( ) gjort något med mig själv som jag inte borde gjort
( ) busringt
(x) fångat en snöflinga på tungan
( x) dansat i regn
( ) skrivit ett brev till tomten
( x) tittat på solnedgången tillsammans med någon du bryr dig om
(x) blåst bubblor
( ) gjort upp eld på en strand
(x) åkt rullskridskor
(x) fått en önskan inslagen
(x) burit pärlor
( ) hoppat från en bro
( ) sagt till en främling att du älskar honom/henne
( ) kysst en spegel
(x) sjungit i duschen
( ) limmat fast din hand i något
( ) fastnat med tungan i metall
( ) suttit på ett tak
( ) byggt en kärra
( ) pratat i telefon i mer än sex timmar
(x) stannat uppe hela natten
( ) inte duschat på en vecka
(x) plockat och ätit ett äpple direkt från trädet
(x) klättrat i träd
( ) haft en träkoja
(x) är rädd för att titta på skräckfilm ensam
( ) tror på spöken
( ) blivit puttad i en pool med kläderna på
( ) blivit tillsagd av en främling att du är het
(X) brutit ett ben
( ) fångat en fisk och sen ätit den
(x) fångat en fjäril
(x) skrattat så mycket att jag grät
( ) gråtit så mycket att jag skrattade
(x) fuskat på ett prov
( ) haft en Britney Spears-skiva
(x) glömt någons namn
(x) sovit naken
( ) svimmat
( ) snattat
(x) pratat med en främling i mer än fem minuter
( ) gett en uteliggare mer än 50 kronor
( ) spottat på någon jag ogillat
( ) hoppat fallskärm
( x) varit otrogen
(x) varit svartsjuk   

Presentation

Omröstning

Vilket djur skulle du välja att vara och skriv sedan motiveringen i KOMMENTAR?
 Domherre
 Råtta
 Påfågel
 Pingvin
 Höna
 kolibri
 Isbjörn
 Kopparorm/snok
 Koala
 Schimpans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards