Alla inlägg under augusti 2008

Av Sara Ehn - 21 augusti 2008 11:33

hmm pratade med hichem igår på Msn han är helt klart bästa killen. Vi har samma syn på vad som är viktigt i ett förhållande. kollade på flyg biljetter ner till monastir 17000 för enbart biljett till Tunis kostade det 4000 så blir tunis en månad när jag fått ihop pengarna till resan. Skulle vi först vara lite hos hans familj sen hyra oss ett ställe bo själva. låter ju helt underbart.

Ringde lärcenter idag och det finns platser kvar på franska steg 1. Så nu ska här läsas franska tror jag måndagar mellan 9,35-11 samt ons 8-9,30. Lagom tider plugga på.


Lite nervöst dock men ska nog gå hoppas jag. ett år 100 poäng ska man väl klara.


Kan man ju jobba samtidigt med. Blir nog bra lättare för oss prata franska därnere tror jag iaf för  mig sen får väl arabiska komma efter hand.

Nu ska jag bestämma  mig om hur jag ska göra med skolan.


Av Sara Ehn - 20 augusti 2008 14:38

Hej. Tänkte bara lägga in denna kassa bild på hichem. Var många nyfikna så i brist på snygga kort blir det detta. Vi sitter fikar nära marinan i sousse. Klockan är ca 12 på natten. Vår första date.

Av Sara Ehn - 20 augusti 2008 13:21

Ja idag har jag jobbat med en visning ska lämna lite varor ikväll. livet känns toppen just nu. Pratade i tre minuter med Hichem igår och han ska ringa mig idag igen efter sju någon gång.
fattar inte hur detta har gått till. Men tror på ödet och var meningen detta skulle ske. Jag träffan en ny kille en riktig gentleman som man får blommor av och presenter. Som håller handen på nattpromenader och öppnar dörrar och allt. lång snygg mörk med. Min riktiga drömkille. Bästa av allt han vill flytta från Tunisien och till ett svalare land. Kanske Sverige?

så glad i han så finns inte. Känns som kärlek direkt men vågar iten riktigt hoppas men jo det gör jag ändå. Risken att det skiter sig är stor men ska försöka jobba så det inte gör det. Ska jobba tjäna pengar åka ner. Therese hoppas verkligen du kan följa med ner.


Nu ska jag fixa lite med jobbet.

ha en underbar dag alla


Av Sara Ehn - 18 augusti 2008 17:13

och det nya börjat. har idag ansökt om ensam vårdnad och avtalet ska bara godkännas av T så är det klart och jag kan gå vidare.
efter resan är jag som ny person.

Började första dagen kom en person fram och erbjöd hammam m.m Jag och mamma gick på det helkropssmassage efter bodyscrub och aniskbehandling och fotmassage. Så skönt tog ca 2 timmar allt som allt.

nere i Tunisien var det varmt ca 42 grader som svalast var det 37. Har solat och badat och suttit kollat in portiern som jag tills sist vågade fråga om han ville ta en fika och det ville han. var ute mellan 23-02 drack kaffe gick omkring i marinan och pratade. Så mysigt så mitt i natten. Sen träffades vi lite till. har nu bytt telenummer, mail och jag harhans adress ska skciak ner lite kort på mig sen som han ville ha. Nästa gång jag åker ner för dte ska jag ska han ta med mig till sina föräldrar och deras olivodling kan man få riktigt förskpressad olivolja kanske:-)

Så detta var anledning till upeehåll i bloggen.


Jag mår jättebra nu ska få hjälp från utväg, centrum för misshandlade kvinnor och de har även barngrupper. Känns som livet leker just nu.


snabb uppdatering någon som vill veta mer om resan kommentera så berättar jag mera



Av Sara Ehn - 2 augusti 2008 15:49

Nu far vi om 12 timmar är det incheckning på Landvetter. Håller på packar inte lätt packa till en tvååring för två veckor alls. Varmt på dagen kallt på kvällen. Hua blir ta med alla kläder hon äger och har typ. Sen får mabn köpa lite därnere med.

var på stan med mamma gjorde lite fynd idag. En fin tröja som tillsammans med leggings gör mig snygg och fin dock lite för urringad för gå  omkring i muslimsk land men köpte ett linne ha under så går dte bra. det är det svåra med packa måste tänka på inte urringat och bara axlar. fats mest när man går på stan och så.


vill klockan ska vara 06,00 nu så ska vi lyfta längtar så.
Sen när jag komemr hem ska jag hämta massa varor sålt för nästan 5000 på två dagar. Inte illa alls. Nästan vad jag sålt för i snitt det sista per månad. Så nu kanske börjar sätta fart ordentligt.


Nej dags äta "vi har tömt kylskåpsetmaträtten"  tar man vad man har och rör ihop till en gratäng. och hoppas dte blir bra:-)


Sen packa färdigt och gå lägga sig.

Hörs om två veckor igen om jag inte sms bloggar en sväng.


Presentation

Omröstning

Vilket djur skulle du välja att vara och skriv sedan motiveringen i KOMMENTAR?
 Domherre
 Råtta
 Påfågel
 Pingvin
 Höna
 kolibri
 Isbjörn
 Kopparorm/snok
 Koala
 Schimpans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards