Alla inlägg den 27 augusti 2008

Av Sara Ehn - 27 augusti 2008 20:19

Ja efter dessa senaste ord från min underbara kompis Veronica avslutar vi denna debatt.

Jag och mitt ex kommer inte diskuteras mer, jag kommer enbart prata om vad som händer mig och Alva. ang vårdnad och sånt kommer enbart kompisar få höra nya via MSN, finns du inte på min MSN synd kan du inte kommentera  mera.

kan iaf allt är löst och vi tar en dag i taget.


Var prata med Utväg skaraborg idag och verkar inte osm dte är något för mig det där. mårför bra helt enkelt och har mina vägar ventilera. Som t.ex denna blogg. min blogg och ingen annans, dvs min blogg jag skriver tyckere tänker precis vad jag vill här. passar inte det behöver man inte läsa.

Kan bara säga jag har tagit extremt illa upp över vissa kommentarer och tycker det är väldigt dålit stil döma någon man inte känner samt säga att andra föräldern är bättre för barnet än andra när man inte känner varken barn eller föräldrar.


ni som kommenterar kan ju tänka över och läsa vad som sagts av mig och de som känner mig. Blir det mer påhopp kommer jag gå vidare med det.

Av Sara Ehn - 27 augusti 2008 11:24

Jag har aldrig gjort något honom ont har tom inte sagt ngt ont om honom i bloggen. Jag har skrivit precis osm det var. Jag fick alltså ta emot slag för att diskbänken kanske hade en odiskad kastrull där när han kom efter jobbat. Då hade jag varit hemma en timme startat diskmaskin lagat maten som precis var klar satt Alva till bordet

.
jag har tvättat städat lagat mat. kört honom halva riket runt för han ska kunan gå på matcher. Jag har köpt pizza jag har kört honom var han än velat. jag har offrat mig så mycket för honom att jag aldrig tänkte på mig själv utan enbart på andra. Detta gjorde jag gick in i den så kallade väggen.


Ja jag anser att han får svårt ta hand om vår dotter då han har svårt se andra än sig själv pga av sin sjukdom.

Jag har aldrig hängt ut honom. har inte ens skrivit hans hela namn av respekt för honom. men ändå är dte jag som blir påhoppad som vara dålig.

vilket är värst. Jag som offrade allt för honom fick tillbaka slag och dråpord, eller han som bara brydde sig om sig själv och slog mig för jag inte gjort tillräckligt medan jag tog hand om vår dotter.

Alva kände inte ens igen honom efter varit borta tre dagar säger inte det en del om hur aktiv han varit i henne liv.


PIA jag måste bara fråga

Tycker du att ett barn har dte bättre med en pappa som slåss och inte ser dig än med en mamma som offrar sig själv för att du ska må så bra som möjligt att det leder till att hon inte orkar leva ens?

Döm inte ut någon du inte känner. Komma säga jag inte varit snäll det är ett påhopp utan dess like då du inte vet någonting om vad som hänt hemma hos oss

Av Sara Ehn - 27 augusti 2008 10:43

Ja det är vad jag vill kalla det som MY har skrivit.

Alva har det inte bättre hos sin far. Han lagar inte mat, har kanske varit på med på tre besök hos sjukhuset. kan inte duscha henne eller orsta tänderna på henne. Hon är det viktigt med att man sköter maten och tar henne på läkarbesök och sånt. Han jobbar så dumt att han iten ens kan lämna henne på dagis.

Så snälla förklara fö rmig varför hon skulle ha dte bättre hos honom som inte tvekar slå sin sambo. misshandlar henne psykiskt och fysiskt i flera år. vart går gränsen för att han inte ger sig på Alva när hon stökar ner och trotsar.

han har aldrig tagit hand om sin dotter mer än två timmar då jag varit i närheten. Sista tvingade jag han genom åka jobba och dte gick bra hade föberett mat så bara värma. Alla rutiner jag kämpar med Alva dagligen förstörde han på två dagar.


ensam vårdnaad innebär att jag har rätt ta alla beslut vad gäller Alva. DVS flyttanmälan, sjukvård alla "tråkiga" beslut. jag tar inte hans dotter ifrån honom. umgängesrätt har ignet med vårdnaden göra.

Gällande Hichem nej jag känner inte han aldrig påstått det heller. Det jag skrivit är att det känns somhan är en bra kille som tror på kärleken och respekt för andra. Och om vi fortfarande håller ihop om flera år såflyttar han hit.

T har sagt upp all kontakt med mig pga av jag träffat en mörkhyad. Ska Alva lära sig att inte respektera andra som ser annorlunda ut?
vart kommer vi ta vägen då ett samhälle utan respekt vad är det att ha?

för mig är respekt för människa och individen oavsett utseende och ursprung viktigast.
Jag ger alla två chanser. Man kan inte döma någon man vare sig träffat eller enbart träffat en gång. Alla är värda en andra chans. Tyvärr gav jag T fö rmånga chanser och sluta med polisanmälan.

ingen människa ska behöva växa upp med någon som slår eller hatar andra människor innan man ens träffat dem.


Respekt för andra och inte snacka skit det är viktigast, För om alla hade respekten så skulle det vara mindre bråk. Men kommer alltid finnas men genom att ändra vårat sätt tänka stå för det och få andra tänka om kanske vi kan tillsammans bygga en ny värld en där ALLA har samma värde även om man är förståndshandikappad eller färgad eller homosexuell. Om alla såg till insidan istället för utsidan skulle mycket ont försvinna.


Tänk på detta och tänk på hur Du lever ditt liv och dömer du människan bredvid i kön för att hon ser annorlunda ut eller tänker du hon verkar snäll?
tänk på hur du tänker om andra.

tänk sedan på hur det vore om alla tänkte så om dig?

Presentation

Omröstning

Vilket djur skulle du välja att vara och skriv sedan motiveringen i KOMMENTAR?
 Domherre
 Råtta
 Påfågel
 Pingvin
 Höna
 kolibri
 Isbjörn
 Kopparorm/snok
 Koala
 Schimpans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards