Direktlänk till inlägg 27 augusti 2008

missförtsånd och påhjopp

Av Sara Ehn - 27 augusti 2008 10:43

Ja det är vad jag vill kalla det som MY har skrivit.

Alva har det inte bättre hos sin far. Han lagar inte mat, har kanske varit på med på tre besök hos sjukhuset. kan inte duscha henne eller orsta tänderna på henne. Hon är det viktigt med att man sköter maten och tar henne på läkarbesök och sånt. Han jobbar så dumt att han iten ens kan lämna henne på dagis.

Så snälla förklara fö rmig varför hon skulle ha dte bättre hos honom som inte tvekar slå sin sambo. misshandlar henne psykiskt och fysiskt i flera år. vart går gränsen för att han inte ger sig på Alva när hon stökar ner och trotsar.

han har aldrig tagit hand om sin dotter mer än två timmar då jag varit i närheten. Sista tvingade jag han genom åka jobba och dte gick bra hade föberett mat så bara värma. Alla rutiner jag kämpar med Alva dagligen förstörde han på två dagar.


ensam vårdnaad innebär att jag har rätt ta alla beslut vad gäller Alva. DVS flyttanmälan, sjukvård alla "tråkiga" beslut. jag tar inte hans dotter ifrån honom. umgängesrätt har ignet med vårdnaden göra.

Gällande Hichem nej jag känner inte han aldrig påstått det heller. Det jag skrivit är att det känns somhan är en bra kille som tror på kärleken och respekt för andra. Och om vi fortfarande håller ihop om flera år såflyttar han hit.

T har sagt upp all kontakt med mig pga av jag träffat en mörkhyad. Ska Alva lära sig att inte respektera andra som ser annorlunda ut?
vart kommer vi ta vägen då ett samhälle utan respekt vad är det att ha?

för mig är respekt för människa och individen oavsett utseende och ursprung viktigast.
Jag ger alla två chanser. Man kan inte döma någon man vare sig träffat eller enbart träffat en gång. Alla är värda en andra chans. Tyvärr gav jag T fö rmånga chanser och sluta med polisanmälan.

ingen människa ska behöva växa upp med någon som slår eller hatar andra människor innan man ens träffat dem.


Respekt för andra och inte snacka skit det är viktigast, För om alla hade respekten så skulle det vara mindre bråk. Men kommer alltid finnas men genom att ändra vårat sätt tänka stå för det och få andra tänka om kanske vi kan tillsammans bygga en ny värld en där ALLA har samma värde även om man är förståndshandikappad eller färgad eller homosexuell. Om alla såg till insidan istället för utsidan skulle mycket ont försvinna.


Tänk på detta och tänk på hur Du lever ditt liv och dömer du människan bredvid i kön för att hon ser annorlunda ut eller tänker du hon verkar snäll?
tänk på hur du tänker om andra.

tänk sedan på hur det vore om alla tänkte så om dig?

 
 
Ingen bild

Veronica

27 augusti 2008 11:22

Lena & My se hit !
Era kommentarer gör ju en irriterad till max, att ni inte ens kan läsa den text Sara skrivet utan måste direkt göra påhopp och kommentera!! Hon har aldrig skrivet att hon ska flytta dit med Alva ,hon har aldrig sagt han är perfekt ,hon känner att han är en bra kille med bra värderingar, det är skillnaden tjejer. Ang. Saras ex. Så ni anser att han är en god förebild för sin dotter som har förefattade meningar om folk från olika nationaliteter samt som faktiskt har gett sig på Sara fysiskt med slag ? Då visar det hur lite respekt ni har för folk med andra nationaliteter och hur okej ni anser att de är med våld i hemmet. Läs texten innan ni kommenterar och se till att ni förstår att ni förstått den rätt, och är det så himla svårt att förstå behöver ju ni inte läsa den är ingen tvångs blogg som alla måste läsa..! Ni dömer en person som ni inte känner, hur patetiskt får de bli..?..
Stå på dig vännen, du vet att du har rätt och du vet att du kan den riktiga sanningen tyvärr finns de folk som inte kan se den utan måste ha något att kommentera.
Kramar Veronica

 
Ingen bild

Pia

27 augusti 2008 11:22

håller med vad my å lena har skrivit till dig.sen att du kastar skit över ditt ex här på bloggen e inte heller snällt.eller du kanske vill att han ska läsa allt som du skriver om honom.även om han har varit elak så tror jag inte du varit den snällaste heller mot honom,inte gällande den uppfattning man får när man läser din blogg.man hänger inte ut folk på det viset offentligt.jag förstår om han inte vill skriva på några papper.han kanske e rädd att du ska ta beslut som inte alls e bra för eran dotter.bara för du e mamman å varit med på allt med läkar besök å allt annat så betyder inte det att du kanske e lämpligast som vårdnadshavare.det e eran dotter tillsammans för hennes skull så va eniga när det gäller henne och hennes hälsa.tack för mig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Ehn - 12 mars 2009 14:50

kommer inte ha kvar denna utan gå till www.nyatidernyttliv.blogspot.com Om ni vill fortsätta följa mig. Den bloggen är kopplad till mobilen näligen och oteknisk som man är så ändrar jag inget utan fortsätter där istället bara. Så sista inlägget i den...

Av Sara Ehn - 10 mars 2009 17:40

Jga vet att ni finns där även om ni inte skriver här så har jag fått SMS och via MSN kommentarer och jag vet ni finns där. Men vissa saker har jag svårt prata med alla om. Detta pga av folk sagt de förtsår och att det måste vara så jobbigt det jag gå...

Av Sara Ehn - 9 mars 2009 21:26

det är påtis ons jag ska ha andra testet. Sen vet jag men känns bra iaf. Går inte detta så ja bara söka vidare.   Tvättdag imorgon, tandläkare, utv samtal sen kommer Emma med ev möte på dagis med på kvällen får se om jag orkar med det.   Lite seg nu ...

Av Sara Ehn - 9 mars 2009 13:28

Japp folkbokföringen ringde förut för kolla lite saker som namn och så. Det var helt ok de skulle skicka papprena idag så nu är det inget som stoppar oss. På måndag ska jag ha ett test. Går det bra börjar jag jobba på måndag:-)Känns himla gott. Så sk...

Av Sara Ehn - 9 mars 2009 06:30

vad händer på måndagar jo man börjar ringa alla sina samtal alla möten allting. Blåser ute så blir nog inget vidare cykla till dagis känner mig helt svimfärdig redan nu. Kanske ska ha Alva hemma men samtidigt måste hon iväg om jag ska kunna vila lite...

Presentation

Omröstning

Vilket djur skulle du välja att vara och skriv sedan motiveringen i KOMMENTAR?
 Domherre
 Råtta
 Påfågel
 Pingvin
 Höna
 kolibri
 Isbjörn
 Kopparorm/snok
 Koala
 Schimpans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards